KKMM sedia bantu kesan, Mufti nasihatkan Muhammad Sajjad jangan terlalu menurut perasaan 'bebal' sehingga sanggup murtad Skip to main content

KKMM sedia bantu kesan, Mufti nasihatkan Muhammad Sajjad jangan terlalu menurut perasaan 'bebal' sehingga sanggup murtad

Kementerian Komunikasi dan Multimedia (KKMM) bersedia membantu Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) untuk mengesan Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman sekiranya diperlukan, demikian kata Timbalan Menterinya, Datuk Zahidi Zainul Abidin. 

"Kita sedia membantu untuk mengesan dia kerana dia mempermain dan mempersenda agama. Buat masa ini, biarlahh pihak berkuasa agama dan polis cari dahulu dan jika ada apa-apa keperluan, kementerian ini akan sedia membantu," katanya. 

Jelas Zahidi, ia perlu kerana sikap yang ditonjolkan oleh lelaki itu yang mempersendakan agama, menyindir pihak berkuasa secara berterusan menimbulkan kemarahan orang ramai.

"KKMM bersedia untuk bekerjasama. Kita akan bantu kesan di mana dia berada. Saya kira polis juga ada kemampuan untuk lakukan ini (kesan). Tapi sekiranya perlu, kita akan membantu," katanya. 

Sementara itu, Mutfi Pulau Pinang, Datuk Seri Wan Salim Wan Mohd Noor menasihatkan lelaki itu untuk segera bertaubat kerana tiada manusia yang terlepas dari melakukan dosa kecuali para Rasul

"Islam merupakan agama yang selari dengan fitrah asal kejadian manusia yang mengkehendaki lelaki dan wanita mengikuti kelakuan, perwatakan termasuk berpakaian yang sesuai dan selaras dengan kejadian masing-masing. 

"Sebarang penyimpangan daripada fitrah asal kejadian ini akan menyukarkan diri sendiri dan tidak akan membahagiakan pelakunya. 

"Kembalilah kepada fitrah dirinya sebenar sebagai seorang lelaki bukan wanita atau khunsa dan bertaubatlah kepada Allah SWT sementara kesempatan masih ada, demi kesejahteraan hidup anda sendiri," katanya. 

Wan Salim juga menasihatkan agar tidak menurut perasaan 'bebal' sehingga sanggup murtad daripada agama Islam yang suci. 

Sumber: Harian Metro, Sinar Harian

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me