'Mereka pergi Langkawi atas urusan kerja' - Polis sahkan Neelofa & Haris bukan pergi berbulan madu Skip to main content

'Mereka pergi Langkawi atas urusan kerja' - Polis sahkan Neelofa & Haris bukan pergi berbulan madu

Sejak melangsungkan pernikahan mereka tempoh hari, kecoh diperkatakan pasangan pengantin selebriti terkenal Neelofa dan PU Riz melanggar larangan merentas negeri untuk ke Langkawi bagi berbulan madu.

Bagaimanapun, tular satu kenyataan dari pihak francais minuman terkenal iaitu Chatime yang mempertahankan pasangan terbabit menyatakan mereka pergi atas lawatan kerja melibatkan salah satu pembukaan cawangannya di Zon Utara.


“Untuk makluman, Neelofa dan Muhammad Haris sedang menjalankan lawatan kerja ke 3 lokasi di Zon Utara iaitu Sungai Petani & Langkawi (Kedah), serta Kangsar (Perlis) bagi tujuan pembukaan cawangan-cawangan baru Chatime di Zon Utara,” tulis kenyataan tersebut.

Selain itu, apabila menjengah ke laman sosial Instagram pemilik nama Noor Neelofa Mohd Noor pula, ternyata usahawan berusia 32 tahun itu memuat naik gambar minuman jenama itu dengan kapsyen ‘tidak sabar menunggu’.

Justeru itu, jelaslah pasangan selebriti itu bekerjasama dengan francais minuman tersebut.

Dalam pada itu, memetik laporan Kosmo Online, pihak polis di Balai Polis Sri Hartamas turut memaklumkan telah menyiasat dan mengesahkan kebenaran merentas negeri kedua pasangan itu.

“Hasil semakan pada borang Permit Pergerakan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) yang ditandatangani oleh Ketua Polis Balai, Balai Polis Sri Hartamas, mendapati sebab-sebab pergerakan keluar empat individu ini adalah atas urusan kerja.” ujar Timbalan Ketua Polis Daerah Brickfields.

Menurutnya lagi, berdasarkan permohonan berkenaan, Neelofa dan PU Riz dibenarkan pergi ke lokasi tujuan bermula 27 Mac hingga 4 April 2021.

Terdahulu, terdapat banyak kes melibatkan pelanggaran SOP serta kebenaran merentas negeri di kalangan rakyat biasa serta selebriti.

Oleh itu ramai yang mempersoalkan layanan pihak berkuatkuasa antara rakyat biasa dan golongan selebriti dalam kes pematuhan Prosedur Operasi Standard (SOP) di negara ini.

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me