‘Muka Hensem Tak Boleh Beli Ferrari Pun’ – Ain Edruce Mengaku Lihat Harta Dari Rupa Skip to main content

‘Muka Hensem Tak Boleh Beli Ferrari Pun’ – Ain Edruce Mengaku Lihat Harta Dari Rupa

Pelakon dan pengacara Ain Edruce mengakui lebih memandang pada harta berbanding rupa apabila berbicara tentang memilih pasangan.

Menerusi episod empat Borak Kelamin yang bakal ditayangkan pada 9 malam ini, Ain berkongsi sama ada perkahwinan itu patut berlandaskan pada rupa atau harta.

Jelas Ain atau nama sebenarnya Nurulain Edruce, 30, dengan situasi pandemik sekarang, penting untuk seorang wanita memilih bakal suami yang mempunyai asas kewangan yang kukuh.

” Dulu-dulu rancang selepas kahwin nak jadi suri rumah je sebab mak saya suri rumah.

” Jadi mindset dah tetapkan nak cari suami kaya. Kemudian bila bercinta tak jadi, buat saya masuk dalam industri seni tanah air untuk cari duit sendiri.

” Contoh sekarang dengan tempok Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), mengndung lagi…

” Saya bila mengandung memang tak ambil kerja. Jadi kalau suami sendiri tak kukuh dari segi kewangan, saya pun tak tahu nak survive macam mana,” ujarnya.

Episod pada malam ini turut disertai pakar motivasi wanita Dr. Robiah K. Hamzah untuk mengupas sejauh mana status kewangan, tanggungjawab dan rupa paras membawa kepada kebahagiaan atau keruntuhan rumah tangga.

” Kewangan merupakan salah satu punca terbesar dalam pencraian pasangan berkahwin kini.

” Waktu pandemik ni, pasangan yang datang nak bercrai tu tak berhenti dan mereka banyak terdiri daripada golongan berpendidikan,” kata Dr. Robiah.

Tambah Ain lagi, ada wargamaya yang membandingkan rupa paras dia dan suami, pernah membuatkan suaminya, Amirul Hafiz Mustaffa berkecil hati.

” Suami saya Amirul sejujurnya mestilah terasa bila orang bandingkan rupa kami tapi saya tak pernah tanya dia.

” Saya hanya pesan kat dia, biasalah netizen ni mulut diorang main cakap je. Kita tak tahu muka diorang macam mana. Yang menaip tu, muka dia macam mana.

” Yang paling penting, saya bukan jenis tengok rupa. Muka handsome tak boleh beli Ferrari pun.

” Sebagai perempuan, lelaki yang ada kewangan yang kukuh sangat penting. Saya rasa harta tu bonus,” jelasnya lagi.

Jika ingin tahu manakah yang lebih penting, harta atau rupa, tonton Borak Kelamin yang ditayangkan selama 60 minit ini secara eksklusif pada setiap hari Isnin, jam 9 malam di saluran Astro Ria (104) dan Ria HD (124).

Dihoskan oleh Elly Mazlein dan Awal Ashaari, Borak Kelamin juga boleh distrim menerusi aplikasi Astro GO dan perkhidmatan On Demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Program ini juga diklasifikasikan untuk tayangan 18 tahun ke atas kerana mengandungi aspek kedewasaan yang tidak keterlaluan dalam setiap topik perbincangan.

Sekadar info, Ain mendirikan rumah tangga dengan Amirul pada 13 Disember 2019 dan kini sedang sarat hamil tujuh bulan.

Sumber

Comments

Popular Article

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa

Video - Bukan malu hidup susah! Bapa ‘lari’ ketika anak rakam sedang makan nasi kosong beri penjelasan - “Hari tu saya cuma ada RM5”

SEORANG bapa dilihat menjamah nasi putih hanya dengan kicap, itu pun baki selepas anaknya makan tengah hari! Kisah ini tular di laman Facebook apabila anak kepada lelaki berkenaan, Nik Aswan yang baru berusia 10 tahun memuat naik video bapanya di akaun TikTok miliknya. Bapanya, Ngah Misnum, 36, bagaimanapun segera memadam video tersebut sebaik sahaja mendapat tahu ia tular dalam masa beberapa jam. “Sejujurnya saya tak sangka langsung dia akan muat naik video tu sebab masa saya sedar dia tengah rakam, saya terus bangun dari tempat duduk. “Tahu-tahu tular sampai dekat Facebook, memang terkejut sangat. Saya terus ambil telefon dia dan padam video tu,” katanya kepada mStar, mengimbas kembali video yang memaparkan ‘adegan’ dirinya makan nasi tanpa lauk. Kehidupan dua beranak yang tidak meminta simpati orang ramai. Bagi mereka yang sempat menonton video tersebut, rata-rata mengakui sebak melihat kehidupan dua beranak itu yang serba sederhana tetapi bahagia. Ngah, yang berasal dari Kuala Neru