Nama Tak Ada Atas Kek, Ibu Terasa Hati 12 Anak Lupa Tarikh Birthday Sekali.. Skip to main content

Nama Tak Ada Atas Kek, Ibu Terasa Hati 12 Anak Lupa Tarikh Birthday Sekali..

Saban tahun, kita pastinya teruja untuk meraikan hari istimewa bersama insan tersayang. Biarpun tidak mendapat sebarang hadiah, cukuplah sekadar memberikan ucapan sebagai tanda ingatan. Namun, siapa sahaja yang tidak terasa hati jika wish pun terlupa lebih-lebih lagi ahli keluarga sendiri.

12 beradik pura-pura lupa birthday mak…tetap senyum walau nama tak ada atas kek 

Menerusi TikTok, Cik Rara mendedahkan pada awalnya dia bersama 11 adik-beradik yang lain sengaja pura-pura tidak mengingati tarikh istimewa hari lahir ibu mereka. Namun bagi rancakkan lagi prank tersebut, mereka tidak menulis nama si ibu di atas kek yang telah ditempah khas. Melihat anak-anak seronok meraikan sesama mereka, warga emas berkenaan cuma senyum sambil sembunyikan rasa terkilan

@cikrara95

suprise bday bonda tersyg#part1

♬ bunyi asal - πŸ‡²πŸ‡ΎΨ§Ω†Ψ³Ψ§Ω† Ω…ΩŠΨ³ΨͺΨ±ΩŠπŸ‡²πŸ‡Ύ

Terus seronok bila anak-anak & menantu buat surprise ulang tahun ke-66 

Ketika meminta si ibu membaca doa, mereka kemudian keluar dengan membawa sebiji kek khas serta beberapa jambangan wang kertas. Siapa sangka, air muka wanita berkenaan terus berubah gembira saat melihat kejutan sempena ulang tahun kelahirannya yang ke-66.

@cikrara95

suprise birthday ibuku tersyg##part2

♬ Allah Allah Aghisna - Nazwa Maulidia

@cikrara95

suprise ibuku tercinta ##part3##26/2/2021

♬ original sound - Cik Rara’s

Semua ni tetap tak terbalas jasa mak & bak besarkan kami 12 

beradik Cik Rara bagimanapun tidak menyangka kejutan tersebut menyentuh emosi ibunya. Dalam pada itu, gadis berusia 26 tahun itu turut mengambil kesempatan menitipkan ucapan terima kasih kepada ibu bapanya atas pengorbanan membesarkan mereka 12 beradik selama ini.

@cikrara95

suprise bday ibu tecinta ##part5last

♬ bunyi asal - πŸ‡²πŸ‡ΎΨ§Ω†Ψ³Ψ§Ω† Ω…ΩŠΨ³ΨͺΨ±ΩŠπŸ‡²πŸ‡Ύ

@cikrara95

Semoga kami adik beradik dirahmati Allah selalu😘

♬ bunyi asal - π’›π’–π’π’‰π’‚π’Œπ’Šπ’Ž_π‘«π’–π’π’ˆπ’–π’ - π’π’–π’Œπ’Šπ’π’‚π’ 𝒑𝒆𝒏𝒅𝒐𝒔𝒂

Sumber: Kisahdunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَΨ°َΩ„َّΩ„ْΩ†َΨ§Ω‡َΨ§ Ω„َΩ‡ُΩ…ْ فَΩ…ِΩ†ْΩ‡َΨ§ Ψ±َΩƒُوبُΩ‡ُΩ…ْ وَΩ…ِΩ†ْΩ‡َΨ§ يَΨ£ْΩƒُΩ„ُΩˆΩ†َ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me