'Pakai kain batik, menyorok dalam bilik air' - Bakal pengantin dicekup berkhalwat di dalam bilik sewa di Alor Setar Skip to main content

'Pakai kain batik, menyorok dalam bilik air' - Bakal pengantin dicekup berkhalwat di dalam bilik sewa di Alor Setar

Pasangan bakal pengantin yang dijadualkan bakal berkahwin pada hujung Mac ini dicekup berkhalwat di dalam sebuah bilik sewa di Alor Setar, Kedah. 

Ketua Penolong Penguatkuasa Jabatan Agama Islam Kedah (JAIK), Syeikh Radzi Abdul Mutalib berkata, anggotanya membuat serbuan pada jam 2 pagi, Sabtu, 6 Mac 2021 dan penghuni dalam bilik mengambil masa hampir setengah jam untuk membuka pintu. 

Setelah pintu dibuka oleh lelaki berusia 33 tahun, anggota penguatkuasa JAIK masuk setelah meminta keizinan untuk melakukan pemeriksaan dalam bilik. Pemeriksaan menemui seorang wanita berusia 23 tahun hanya berkain batik bersembunyi di dalam bilik air. 

Soal siasat yang dijalankan terhadap pasangan itu mendapati mereka tidak mempunyai sebarang ikatan sah atau suami isteri dan mengaku bakal berkahwin pada 27 Mac ini. 

Selain itu, JAIK turut menemui barangan kelengkapan untuk perkahwinan termasuk cenderahati, dalam bilik tersebut. 

Wanita yang berasal dari Yan itu juga pernah ditahan kerana disyaki berkhalwat di daerah Kuala Muda sebelum ini. 

Dalam serbuan berasingan di kawasan perumahan yang sama, seorang lelaki berusia 20 tahun turut dicekup bersekedudukan dengan dua wanita berusia 22 dan 20 tahun dalam sebuah bilik yang disewa dengan harga RM300 sebulan.

Duda berasa dari Sungai Petani itu bekerja di sebuah kedai nasi kandar, manakala dua wanita itu berasal dari Kelantan dan Alor Setar. Salah seorang bekerja di salun dan seorang lagi menganggur serta kedua-duanya masih bujang. 

Kesemua mereka ditahan dan didakwa mengikut Seksyen 25 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Kedah 2014 yang memperuntukkan hukuman denda tidak melebihi RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali jika sabit kesalahan. 

Sumber: Harian Metro

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me