Rentas Negeri Untuk Honeymoon, Instafamous ‘Ajar’ Cara-caranya Buat Netizen Berang Skip to main content

Rentas Negeri Untuk Honeymoon, Instafamous ‘Ajar’ Cara-caranya Buat Netizen Berang

Seperti yang diketahui umum, sejak perlaksaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan semula sejak bulan Januari lalu pergerakan rentas negeri diperketatkan.

Orang ramai tidak lagi dibenarkan untuk merentas negeri kecuali  atas sebab-sebab tertentu yang dibenarkan setelah mendapat surat daripada pihak yang berwajib.

Instafamous kongsi gambar bulan madu

Walaubagaimanapun, terdapat segelintir individu yang berjaya merentas negeri dengan bangga memaparkan perkara tersebut di media sosial secara terbuka sehingga menimbulkan tanda tanya.

Tular kisah seorang Instafamous telah berkongsi gambar dan video mereka yang dipercayai sedang berbulan madu di laman Instastories hingga mencetuskan persoalan ramai.

Instafamous siap kongsi cara rentas negeri untuk bulan madu

Malah, apa yang mengejutkan, instafamous yang menggelarkan diri beliau sebagai datin ini turut berkongsi cara-cara untuk merentas negeri buat mereka yang mahu berbulan madu.

Difahamkan mereka baru sahaja bernikah pada tahun ini dan tidak sempat kemana-mana memandangkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) telah dilaksanakan di Malaysia.

Buat tempahan dari bulan Disember 

Selain itu, instafamous ini turut memberitahu sudah membuat tempahan tempat percutian sejak pada bulan Disember lalu.

Malah beliau turut menjawab beberapa soalan mengenai perkara ini selepas diajukan soalan daripada netizen. Dia mendakwa mendapat kelulusan daripada pihak berkuasa untuk merentas negeri.

Dikatakan pegawai polis di tempat beliau yang mudah untuk memberi pelepasan antara yang membuatkan pasangan ini bebas untuk berbulan madu sambil mengikut SOP yang ditetapkan.

Kisah ini turut mendapat perhatian di laman Twitter apabil seorang pengguna turut memuat naik kisah mengenai instafamous ini.

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut memberikan pendapat masing-masing mengenai isu berkenaan.

Malah ada yang memberikan pendapat supaya rakyat Malaysia menggunakan kebenaran pelepasan negeri dengan baik tanpa menyalahgunakan kelonggaran yang diberikan oleh kerajaan.

Selain itu ada yang berpendapat ramai rakyat tidak dapat pulang ke kampung melawat keluarga bagi memastikan negara dapat berjuang melawan pandemik Covid-19 dan rakyat digesa untuk sama-sama memberikan kerjasama.

sumber

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me