Risik bakal ‘madu’ & pakaikan sampin di hari nikah, isteri izin suami kahwin lagi Skip to main content

Risik bakal ‘madu’ & pakaikan sampin di hari nikah, isteri izin suami kahwin lagi

Bagi segelintir wanita, sebut sahaja perkataan bermadu ataupun poligami sudah tentu akan tercetusnya perang dunia leih-lebih lagi jika ia keluar dari mulut suami sendiri.

Bagaimanapun, setiap pandangan dan penerimaan seseorang itu berbeza kerana sebenarnya masih ada wanita yang mampu menyesuaikan diri dengan kehidupan berkenaan.

Baru-baru ini, kecekalan seorang isteri ini menjadi perhatian di TikTok apabila dia mengizinkan suaminya untuk berkahwin buat kali kedua.

Berpakaian sedondon bersama si suami dan madunya, dia dilihat membantu lelaki tersebut memakai sampin bagi majlis akad nikah yang diadakan di pejabat agama.

Pakaikan sampin sebelum akad nikah

@nurshalini21

Insan yg terpilih utk berkongsi kasih sayang bersama💕 #indahnyapoligami #syukuralhamdulillah

♬ Aku Bidadari Syurgamu - Dato' Sri Siti Nurhaliza

Tidak cukup dengan itu, wanita itu jugalah yang merisik bakal madunya sendiri seminggu sebelum majlis nikah tersebut.

Menurut komen yang ditinggalkan oleh adiknya, wanita berkenaan menerima ketentuan jodoh itu dengan ikhlas serta reda dan meminta agar semua orang mendoakan yang terbaik buat mereka.

Risik sendiri bakal madu

@nurshalini21

Kakak ku insan terpilih untuk berkongsi kasih sayang💕 #fyp #fypシ #madu #fypdongggggggg #fypmalaysia🇲🇾 #isterisolehah #poligami #syukur

♬ original sound - Nurshalini21

Muka madu macam adik-beradik

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen tumpang gembira melihat kebahagiaan keluarga itu. Ada juga yang menegur wajah kedua-dua madu itu seiras seperti adik-beradik.

Jodoh, ajal dan pertemuan rahsia Allah


Dalam pada itu, mereka juga tidak berhenti memuji ketabahan isteri pertama yang sentiasa tersenyum bila melihat suaminya berkahwin dengan wanita lain.

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me