Sebak baca doa Ibu Neelofa, berat hati nak lepaskan anak kesayangan... pesan minta taat, sayangi suami Skip to main content

Sebak baca doa Ibu Neelofa, berat hati nak lepaskan anak kesayangan... pesan minta taat, sayangi suami

BAGI pengikut setia Instagram ibu Neelofa iaitu Datin Noor Kartini Noor Mohamed, sudah pasti mengetahui bahawa usahawan wanita ini sering menulis luahan dan doa untuk keluarga dan anak-anaknya di platform berkenaan.

Terbaharu, Noor Kartini melahirkan rasa syukur apabila majlis pernikahan Neelofa atau Noor Neelofa Mohd Noor, 32, dengan pasangan pilihannya iaitu Pencetus Ummah (PU) Riz hujung minggu lalu berjalan dengan lancar.

"Syukur Alhamdullilah segala apa yang dirancangkan berjalan dengan baik dan dirahmati. Ya Allah, ikatan mereka dibina atas perancanganMu dan atas rencanaMu.

TONTON VIDEO MAJLIS PERNIKAHAN NEELOFA & PU RIZ!

"Aku sebagai ibu mensyukuri apa yang telah Engkau rencanakan kerana Engkau adalah sebaik-baik perancang. Wahai anakku sayang @neelofa, taati dan sayangilah suamiMu, Haris.

"Serikanlah mahligai cintamu setiap saat dan setiap waktu seperti mana Adam dan Hawa, Yusuf dan Zulaikha... serta sepeti Engkau satukan Muhammad S.A.W dan Siti Khadijah," katanya.

Noor Kartini memuat naik luahan tersebut menerusi Instagram miliknya pada Isnin dengan berkongsi foto pernikahan Neelofa dengan Riz atau Haris Ismail, 26.

Syukur Alhamdullilah segala apa yang dirancangkan berjalan dengan baik dan dirahmati. NOOR KARTINI IBU NEELOFA

Ruang di perkongsian tersebut dipenuhi dengan ucapan tahniah daripada netizen serta rakan selebriti yang turut mendoakan kebahagian pasangan tersebut.

Malah mereka turut mengakui sebak dan terharu dengan doa dan restu seorang ibu untuk kebahagiaan anaknya.

Dalam pada itu, Noor Kartini mengakui dia berasa berat hati untuk melepaskan anak kesayangannya itu namun yakin dengan aturan yang ditentukan Allah.

"Semoga Allah memberkati dan menghimpunkan kamu berdua kebaikan dan keberkatan di dunia akhirat kelak Insya-Allah. Ya Allah Ya Tuhanku, berkati dan serikan mahligai cinta mereka dengan siraman cinta setiap masa.

Noor Kartini doakan agar Neelofa bahagia bersama suami sehingga Jannah.

"Kurniakan kepada mereka zuriat yang soleh dan juga solehah. Doa Mama dan keluarga sentiasa mengiringi gerak langkah dan perjalanan kamu wahai sayangku.

"Berat tangan ini melepaskanmu sayang, tetapi ku tahu ini aturan yang baik buatmu kerana Allah kurniakan kamu pasangan yang baik untuk menyambut lepasan tanganku ke tangannya dan terus membimbing mu ke jalan Allah.

"Mama sentiasa sayangkan love. Semoga berbahagia dan bercinta hingga ke Jannah," ujarnya.

Sumber: mstaronline

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me