Shuib bengang Siti Sarah dituduh menunjuk-nunjuk bagi sumbangan Skip to main content

Shuib bengang Siti Sarah dituduh menunjuk-nunjuk bagi sumbangan

PENYANYI Siti Sarah Raisuddin kecewa apabila niat baiknya menghulurkan sumbangan kepada petugas barisan hadapan (frontliner) disalah anggap oleh segelintir pihak.

Menurut Sarah, tujuannya menghulurkan sumbangan itu adalah untuk mengembalikan semula semangat mereka yang gigih berjuang mengekang penularan wabak Covld-19.

“Dalam kehidupan kita ni, kita tak dpat puaskan hati semua orang. Buat baik pun orang pandang serong, apa lagi kalau kita ni terbuat salah, lagi teruk jadinya.

“Yang nak marah sangat tu kenapa? Kita bagi benda haram ke sampai saklt sangat hati tu? Sarah ni bagi dadah ke? Bagi air todi yang mabuk-mabuk ke?

“Frontliner tu ada yang tak cuti banyak sangat dugaan yang dia orang kena hadap. Ape yg Sarah bagi kecil je, cuma nak buat diaorang happy. Sekurang-kurangnya dapat bagi semangat,” katanya.

Shuib tinggalkan komen pada perkongsian luahan Siti Sarah di Instagram.

Penyanyi lagu Semakin ini berkongsi luahan hatinya itu menerusi laman Instagram pada Selasa.

Bersama kapsyen ditulis itu, dia turut memuat naik paparan skrin mesej kecaman yang diterima daripada netizen.

Ikhlas ke tak, bukan kita tentukan. Perkara itu rahsia Allah. Siapa kita nak tentukan keikhlasan seseorang?

SITI SARAH

PENYANYI

“Tak payah acah baik boleh tak? Kalau nak bagi, bagi sajalah. Kau dengan laki kau memang suka menunjuk ya?” tulis salah seorang netizen di ruangan mesej peribadi (DM)

Sementara itu, Sarah berkata dia lebih mengetahui niatnya dan tidak wajar jika ada individu mempertikaikan keikhlasannya dalam melakukan kebaikan.

Sarah kecewa ada pihak pertikaikan niatnya memberi sumbangan kepada petugas barisan hadapan.

“Ikhlas ke tak, bukan kita tentukan. Perkara tu rahsia Allah. Siapa kita nak tentukan keikhlasan seseorang?

“Kepada akak-akak frontliner Malaysia yang bagi komen dan DM yang baik-baik, Sarah doakan semoga diberikan keselamatan dan sentiasa berada dalam lindungan dan rahmat Allah,” ujarnya.

Perkongsian Siti Sarah itu turut menarik perhatian suaminya yang juga pelawak Shuib.

Shuib berkata dia akan sentiasa berada di sisi isterinya dan memberi amaran keras kepada mana-mana pihak yang cuba mengganggu penyanyi berusia 36 tahun itu.

“Siapa budak ni? Bini aku jangan usik! Aku cari sampai dapat!” tulis Shuib pada ruangan komen.

Sumber: mstar

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me