Urat Merah MeIilit Leher & Akan MeIetup, Wanita Ini 2 Tahun Derita Penyakit Misteri Skip to main content

Urat Merah MeIilit Leher & Akan MeIetup, Wanita Ini 2 Tahun Derita Penyakit Misteri

Di dalam dunia ini ada pelbagai jenis penyakit, ada yang boleh diubati namun ada juga yang masih tidak dapat ditemukan penawarnya.
Seperti perkongsian seorang pengguna Facebook ini dengan nama akaun Puteri Ezreen Natasya, menceritakan penderitaan yang di alami oleh adik perempuannya kerana diserang penyakit misteri hampir dua tahun.
Merebak di kawasan leher dan akan meletup
Berdasarkan gambar yang dikongsikan, adik perempuannya seperti mengalami penyakit kulit, dimana sebahagian leher dipenuhi urat merah dengan kesan luka serta nanah.
Difahamkan, pelbagai rawatan telah diusahakan termasuk rawatan moden dan juga rawatan Islam. Namun, keadaan adiknya masih lagi tiada perubahan.
Terpaksa berhenti sekolah tahfiz
Disebabkan penyakit yang dialami, adik perempuannya terpaksa berhenti sekolah dan juga tahfiz, kerana badan selalu lemah membuatkan dia hanya mahu baring sahaja.
Menurut gadis tersebut, penyak1t adik mula bertambah teruk dan sering terg4nggu terutamanya pada waktu Asar, Maghrib dan Isyak.
Bila solat & mengaji rasa terganggu
Malah, adiknya yang tidak pernah tinggal solat dan mengaji juga mengatakan berasa tidak tenang dan terganggu, setiap kali mahu melaksanakan ibadah tersebut.
Justeru itu, Puteri meminta agar orang ramai tampil membantu kerana tidak sanggup lagi mahu melihat adik perempuannya menanggung derita.
Semoga cepat sembuh…
Hantaran tersebut mendapat hampir 7.1 ribu perkongsian telah menerima pelbagai maklum balas netizen. Ramai yang mendoakan dan ada juga yang memberi pelbagai pandangan serta cadangan untuk merawat penyakit adik gadis berkenaan.
Selalu bacakan ayat Al-Quran
Minum air zam zam setiap hari

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me