[VIDEO] Berat Hati Cabut Gelang, Suami Minta Maaf Terdesak Gadai Emas Isteri Skip to main content

[VIDEO] Berat Hati Cabut Gelang, Suami Minta Maaf Terdesak Gadai Emas Isteri

Bukan semata-mata barang perhiasan, malahan emas boleh menjadi ‘talian hayat’ tatkala berlaku kesusahan berkaitan wang ringgit. Kata orang, aksesori berharga ini boleh dibuat pelaburan jangka masa panjang apalagi nilainya memang tidak akan susut. Dalam kehidupan berumah tangga pula, pastinya ramai isteri yang sanggup menggadaikan barang kemas mereka kepada suami. Mungkin terbit sedikit rasa berat hati, namun ia diikhlaskan atas dasar membantu.

Berat hati nak cabut gelang tapi apakan daya 

Perkara sama turut dialami oleh seorang wanita ini yang mana videonya baru beberapa jam dimuat naik ke TikTok. Sedang berada di dalam kereta, dia yang kelihatan memakai beberapa gelang bersaiz besar beserta cincin hanya akur apabila Encik Suami mula menanggalkan semuanya satu persatu.

Ada rezeki Abang terbus balik ye…Terima kasih susah senang harungi bersama 

Susah senang dilalui bersama, lelaki berkenaan mengakui sedih dan sempat meminta maaf kerana terdesak menggadaikan dahulu semua emas milik isteri. Malahan di hujung rakaman pula, dia memakaikan pula seutas gelang halus sebagai ‘pemanis’ di tangan wanita berkenaan daripada tiada langsung barang kemas.

@raimieysyazerin

Isteri Anugerah Tuhan , Maafkan Abg Syg #foryou #foryou #fyp

♬ Anugerah - Syakir Daulay

Isteri yang setia takkan tengok suami dia susah 

Melihat ke ruangan, netizen khususnya perempuan juga memahami situasi yang berlaku dalam video berkenaan. Malahan mereka sendiri sanggup berkorban seperti itu demi meringankan bebanan suami yang dalam keadaan terdesak.


Sumber: KisahDunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me