Video - “Buta mata, celik hati..” – Jurumekap kongsi hari bahagia pengantin ‘istimewa’ Skip to main content

Video - “Buta mata, celik hati..” – Jurumekap kongsi hari bahagia pengantin ‘istimewa’

Sudah menjadi kebiasaan bagi jurumekap untuk membuat perbandingan, antara sebelum dan selepas melakukan solekan pada wajah seseorang sehingga meraih pujian ramai.

Tidak terkecuali bagi jurumekap yang dikenali sebagai Cikna ini apabila memuat naik sebuah video di aplikasi TikTok selepas membuat transformasi pada wajah pengantin baru yang mempunyai masalah penglihatan.

@nachik_cikna

Like tanda suka🥰 #mua #muaterengganu #fypシ゚viral #fyp #fypdongggggggg

♬ DJ Cidro 2 - Eka•Denka•💫

Dapat mekap pengantin istimewa ni, manis je dia. Suaminya istimewa juga buta mata, tapi hati tak buta tau,” kongsi Cikna pada kapsyen video tersebut.

Posting berkenaan mengundang pelbagai reaksi netizen dengan memuji kecantikan wajah pengantin yang kelihatan berseri dan manis dalam persalinan busana berwarna kelabu itu.

Bagaimanapun, Cikna tersentuh hati apabila kakak kepada pengantin yang mesra dipanggil Lin turut meninggalkan komen bercerita mengenai kesungguhan si adik dalam menjalani kehidupan seharian.

@nachik_cikna

@leenyernfadzlin adalah kakak kpd pengantin sis ni, die lah saksi bertapa strugle adiknya menjalani kehidupan seharian😢, lembut sangat orgnya #fyp

♬ ketika anak yg mnjdi korban perceraian orang tua - Rakha Izzatul

Menurut si kakak, dia bersyukur apabila melihat adiknya yang mengalami masalah ‘glaucoma’ itu akhirnya mendirikan rumah tangga pada usia 30 tahun.

Adik betul2 kuat semangat

Menerusi posting berbeza, jurumekap yang menetap di Terengganu itu turut berkongsi sebuah lagi video menyaksikan pengantin disatukan sebagai suami isteri di atas pelamin.

“Sama cantik, sama padan”

@nachik_cikna

Pengantin istimewa Sama pandan sama cantik, buta mata, xbermakna buta hati.. tahniah btw fotografer “Hazrull momento” makeup Cikna..#fyp #fypシ゚viral

♬ bahagia - dsnabillah

Tahniah! Selamat pengantin baru. Tiada manusia yang dilahirkan sempurna, setiap individu perlu belajar menerima kelebihan dan kekurangan pasangan masing-masing.

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me