[VIDEO] Dah Makan Banyak, Gadis Dipanggil ‘Papan’ Akui Penat Kena Body Shaming Skip to main content

[VIDEO] Dah Makan Banyak, Gadis Dipanggil ‘Papan’ Akui Penat Kena Body Shaming

Isu body shaming sering kali dihadapi oleh golongan yang bersaiz gempal sehingga mereka ini digelar dengan nama bukan-bukan. Lebih teruk lagi apabila orang sekeliling termasuklah ahli keluarga sendiri turut sama-sama mengejek. Namun percayalah bahawa sebenarnya, insan yang berbadan kecil turut mengalami dilema sama seperti pendedahan gadis ini.

Dah jumpa doktor memang sihat dan semua okey 

Dengan ketinggian 171cm beserta berat badan 38kg sahaja, Syiera mendedahkan dirinya turut menjadi sasaran body shaming sejak zaman sekolah termasuklah dipanggil ‘tiang’, ‘kepeng’, ‘papan’ dan juga ‘panjang’. Pernah merujuk dengan doktor, namun tahap kesihatannya dilaporkan berada di tahap yang baik. Akan tetapi, tekanan akibat diejek menjadikan emosinya tertekan sampaikan dia pernah terfikir untuk tidak hidup lagi.

@syiera.eyya

luka body shaming tu mendalam ya ๐Ÿฅฒ#bepositive #bodyshaming

♬ Arcade - Duncan Laurence

Tak makan ke? Tak tahu saya kat rumah makan macam bela saka 

Terdapat banyak produk makanan tambahan tertentu telah dicuba oleh Syiera, namun semuanya tidak menunjukkan hasil yang ketara. Bagai sukar dipercayai, gadis ayu ini juga pernah difitnah kononnya saiz badannya yang terlalu slim itu adalah disebabkan oleh tindakan mengambil bahan terlarang. Mungkin nampak seronok kerana dia mampu menjadi seorang model, namun di sebalik itu hanya tuan badan mengerti struggle sebenar.

@syiera.eyya

Reply to @littlehoneyleen betul tak tipu ๐Ÿ˜‚

♬ original sound - Syiera Eyya

@syiera.eyya

Reply to @hmmmmthlaaaa kannn

♬ original sound - Syiera Eyya

Saya buat video bukan nak minta pujian cantik apa semua atau merungut 

Tujuannya membuat video itu bukanlah hendak meraih pujian ataupun menunjukkan tanda tidak bersyukur. Sebaliknya, dia mahu membuka mata ramai bahawa orang yang terlalu slim juga tidak terkecuali daripada menjadi objek body shaming.

@syiera.eyya

huhu .. merohhhh nya lipstickk

♬ original sound - Syiera Eyya

@syiera.eyya

Reply to @moabread_ hohohoohho

♬ original sound - Syiera Eyya



Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 ูˆَุฐَู„َّู„ْู†َุงู‡َุง ู„َู‡ُู…ْ ูَู…ِู†ْู‡َุง ุฑَูƒُูˆุจُู‡ُู…ْ ูˆَู…ِู†ْู‡َุง ูŠَุฃْูƒُู„ُูˆู†َ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me