(Video) 'Dasar kawan tak guna!' - Remaja lemas & terkapai-kapai minta tolong selepas main 'Dizzy Game' di kolam renang, tapi member gelakkan jer Skip to main content

(Video) 'Dasar kawan tak guna!' - Remaja lemas & terkapai-kapai minta tolong selepas main 'Dizzy Game' di kolam renang, tapi member gelakkan jer

Awal bulan Mac 2021, viral video di media sosial menunjukkan sekumpulan remaja lelaki di Filipina, bermain 'Dizzy Game' di kolam renang sebuah resort yang menyebabkan salah seorang rakan mereka lemas selepas ditolak ke dalam kolam. 

Video berdurasi lebih dari 4 minit itu menunjukkan mangsa dalam keadaan membongkok dipusing oleh tiga rakannya di tepi kolam sambil dirakam oleh seorang lagi rakan. 

Mangsa dipusing beberapa kali agar dia kepalanya mencapai tahap pening yang dikehendaki sebelum ditolak ke dalam kolam bagi melihat sama ada dia mampu untuk berenang dalam keadaan memeningkan itu

Bagaimanapun mangsa dipusing oleh rakannya melebihi had (15 kali), biarpun mangsa sudah menunjukkan dirinya pening, tetapi mereka tetap memusingkan mangsa berkata-kali. Mangsa kemudian ditolak ke dalam kolam dan bermulalah percubaannya untuk berenang. Malangnya, mangsa kelihatan terkapai-kapai dan tidak mampu untuk berenang dengan betul dan terus tenggelam ke dasar.

Boleh juga Tonton video DISINI

Setelah beberapa minit berlalu, mangsa masih belum timbul. Keadaan itu membuatkan rakannya panik serta-merta terjun ke kolam untuk membantu mengeluarkannya tetapi gagal dan mereka terpaksa meminta bantuan lifeguard yang sedang bertugas. 

Apabila penyelamat tiba, mereka terjun ke bahagian dasar kolam dan mendapati mangsa tidak sedarkan diri, terus dibawa naik dan dihantar ke hospital. Tidak diketahui keadaan terkini mangsa, namun kali terakhir dilaporkan, mangsa masih berada dalam keadaan koma.

Ramai netizen yang menyelar empat rakannya bermain permainan yang boleh menyebabkan mangsa meninggal dunia. 

"Budak-budak ni bodohnya bukan kaleng-kaleng. Geram! Dah la tak tolong, tengok je member tenggelam dalam kolam. Boleh pula diorang ketawa tengok mangsa terkapai-kapai macam tu, dasar!!" kata Jenny. 

Sumber: Davao 7TV

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me