[VIDEO] Lepas Habis SPM, Pelajar Ini Baru Tahu Ayah Sudah ‘Pergi’ Dijemput Ilahi Skip to main content

[VIDEO] Lepas Habis SPM, Pelajar Ini Baru Tahu Ayah Sudah ‘Pergi’ Dijemput Ilahi

Berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul. Begitulah berat dugaan yang dihadapi seseorang terutama apabila kehilangan insan tersayang.

Bukan mudah menerima khabar kehilangan insan tambahan pula ibu bapa atau ahli keluarga.

Rindu yang tidak berpenghujung

Bukan tidak menerima takdir yang tertulis, namun kehilangan mereka ibarat rindu yang tidak berpenghujung.

Namun begitu, setiap pertemuan pastinya akan ada perpisahan. Doa anak, keluarga dan insan tercinta akan mengiringi pemergian mereka.

Berita kehilangan bapa selepas tamat peperiksaan SPM

Begitulah juga dengan satu video yang dikongsikan di laman Facebook telah tular memaparkan kesedihan seorang anak kehilangan bapa tercinta.

Menerusi perkongsian video di laman Facebook Penang Kini, seorang pelajar mendapat berita kematian ayahnya selepas tamat sahaja peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM).

Tabahlah wahai anak

Berita sedih itu dimaklumkan sendiri oleh ibunya dan kelihatan juga rakan sekelas menemaninya sewaktu bertemu dengan ibu.

Video berdurasi 16 saat itu menarik perhatian ramai dan rata-rata sebak melihat perkongsian tersebut.

Tidak mahu anak hilang fokus jawab SPM

Difahamkan, ibu kepada pelajar tersebut mengambil keputusan untuk tidak memberitahu berita itu kepada anaknya yang berada di asrama kerana dia sedang menduduki peperiksaan SPM.

Ibu kepada pelajar ini berbuat demikian kerana tidak mahu anaknya hilang fokus untuk menjawab peperiksaan.

Netizen titipkan doa dan semangat

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut bersimpati dengan keadaan pelajar ini.

Mereka turut menitipkan doa buat ayah tercinta yang telah pergi dan memberikan semangat ajar adik ini terus tabah.

Salam takziah kepada keluarga dengan pemergian bapa tercinta, semoga keluarga diberikan kekuatan dan ketabahan dengan dugaan ini.

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me