(Video) 'Macam ni nak minta hantaran RM20K?? Seram!' - Owner kesal, penyewa cantik tapi bilik penuh dengan sampah Skip to main content

(Video) 'Macam ni nak minta hantaran RM20K?? Seram!' - Owner kesal, penyewa cantik tapi bilik penuh dengan sampah

Viral di media sosial, video keadaan sebuah bilik sewa yang dipenuhi dengan sampah sarap, longgokan pakaian bagai mengundang pelbagai reaksi netizen yang berasa jijik dengan keadaan bilik itu. 

Video berdurasi hampir seminit yang dipercayai dirakam oleh pemilik rumah sewa itu dan dalam masa yang sama meluahkan rasa kecewanya terhadap penyewa rumahnya yang tidak bertanggungjawab serta tidak menjaga kebersihan bilik

"Dalam hidup kita, tak kisahlah kita ni miskin ke, kaya ke, handsome atau tak, cantik atau tak, pandai atau tak, yang penting kebersihan kena jaga. 

"Nampak ni? Belajar tinggi-tinggi, kerja bagus, gaji 4-5 ribu tak lari, tapi benda paling basic, bilik Ya Allah... macam ni? 

"Ingatlah, tak kisahlah kita ni macam mana sekalipun jagalah kebersihan. Bilik kita, tempat tidur kita kena jaga. Jangan sampai jadi macam ni. 

"Ini memang kisah benar, memang dirakam khas untuk dijadikan sebagai pengajaran kepada anda semua. Tolonglah jaga kebersihan. Jangan jadi seperti ini," kata lelaki dalam video tersebut.

Berdasarkan video tersebut, netizen tidak menolak kemungkinan bilik itu dihuni oleh penyewa wanita.

"Macam manalah dia boleh tidur, makan dalam keadaan camtu? Entah mana satu baju kotor pun tak tahu. Semua kasi masuk plastik sampah, ikat cantik-cantik dan lepas tu bakar. Buang suwey. Memang suwey penyewa camni," kata netizen. 

"Ini segala jenis kuman ada ni. Nak nak dekat plastik sampa kotak KFC tu. Tapi aku rasa ini bilik tinggal ni, tak mungkin ada manusia duduk kat bilik macam tu kecuali yang ada masalah mental je boleh duduk kat bilik tu," tambah netizen lain.

Sumber: thereporter

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me