(Video) 'Sakit hati pak, dia mau tinggalkan saya' - YouTuber 16K followers maut ditikam kekasih sebab tak serius dalam perhubungan Skip to main content

(Video) 'Sakit hati pak, dia mau tinggalkan saya' - YouTuber 16K followers maut ditikam kekasih sebab tak serius dalam perhubungan

Seorang YouTuber maut ditikam teman wanitanya dalam kejadian yang berlaku di Wisma Topaz, Kecamatan Panakkukang, Kota Makassar, Indonesia pada jam 5 pagi Jumaat lalu, 5 Mac 2021. 

Ari Pratama, 20, yang mempunyai lebih 16,000 followers maut ditikam oleh Aisyah Alfika, 20, menggunakan pisau dapur yang dibawanya dari rumah.

Ketua Unit Siasatan Jenayah Kecamatan Panakkukang, Iqbal Usman berkata, pihaknya berjaya menahan suspek yang ketika itu mahu melarikan diri melalui tangga. 

Berdasarkan fakta kes, Ari dan Aisyah berkenalan melalui media sosial dan menjalinkan hubungan selama tujuh bulan. Dalam tempoh itu, pasangan berkenaan kerap melakukan hubungan intim seperti suami isteri, setiap kali bertemu. 

Biarpun telah melakukan hubungan intim selama beberapa kali, Aisyah selalu terasa dirinya diabai dan dipermainkan oleh Ari yang membuatkan dia berasa sakit hati yang membawa kepada timbulnya perasaan dendam. 

Lebih menyakitkan, Aisyah mendakwa Ari pernah berjanji mahu mengahwininya. Tetapi janji-janji itu hanya sekadar kata-kata manis di mulut. Dari situ Aisyah mula merancang untuk membunuh Ari, malah menyediakan pisau untuk membunuh lelaki itu. Tetapi perancangannya selalu menemui kegagalan. 

Sehingga pada hari kejadian, Ari menghubungi Aisyah dan mengajaknya berjumpa. Aisyah meminta izin dari bapanya untuk keluar rumah dengan alasan mahu membeli sesuatu di pasar raya. Setelah bertemu, Ari dan Aisyah mendaftar masuk ke sebuah tempat penginapan. 

Seterusnya pasangan itu pergi ke bilik bernombor 214 di tingkat dua bangunan berkenaan. Ketika Ari sedang tidur, Aisyah mengambil kesempatan itu untuk menikam dadanya menggunakan pisau membuatkan Ari terbangun. 

Jam 5 pagi, video rakaman kamera litar tertutup (CCTV) menunjukkan Ari yang tidak berpakaian tiba-tiba keluar dari bilik itu sambil memegang bahagian dadanya berlumuran darah dan terus berjalan perlahan ke kaunter di tingkat satu. Seketika kemudian, suspek juga dilihat keluar dari bilik yang sama dan masuk ke bilik bersebelahan untuk bersembunyi.

Ari memaklumkan kepada kakitangan di kaunter mengenai apa yang berlaku dan meminta bantuan daripada mereka sebelum berjalan keluar daripada bangunan itu yang akhirnya terjatuh tidak sedarkan diri serta disahkan meninggal dunia. 

Polis tiba di tempat kejadian tidak beberapa lama kemudian dan berjaya menahan Aisyah yang ketika itu mahu melarikan diri melalui tangga. Polis turut merampas sebilah pisau yang digunakan Aisyah dalam kes pembunuhan terancang itu.

Ketika disoal siasat, Aisyah mengakui dia menikam Ari kerana dendam yang berpunca dari sikap Ari tidak serius dalam perhubungan mereka.

Bedah siasat juga menemui beberapa kesan luka tikaman di bahagian dada yang dipercayai menjadi punca kematiannya.

"Sakit hati pak, dia mau meninggalkan saya," kata Aisyah. 

Kes masih dalam siasatan polis. - Agensi

Sumber: thereporter

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me