(Video) 'Servis apa ni? 15 minit dah tunggu!' - Azwan Ali sembur staff restoran makanan segera lambat siapkan pesanannya Skip to main content

(Video) 'Servis apa ni? 15 minit dah tunggu!' - Azwan Ali sembur staff restoran makanan segera lambat siapkan pesanannya

Bengang dengan perkhidmatan restoran makanan segera, pengacara Azwan Ali bertindak merakam dan menviralkan video luahan ketidakpuasan hatinya terhadap tahap perkhidmatan restoran tersebut di akaun media sosialnya. 

Difahamkan, kejadian itu berlaku pada jam 10.45 malam Khamis, 18 Mac 2021, di sebuah restoran di Bangsar. Azwan sebelum itu memesan hidangan nasi lemak ayam, tetapi tidak berpuas hati kerana terpaksa menunggu lama untuk mendapatkan pesanannya.

".... macam panjang gunung. Kau buat apa kat belakang tu? ..dah maki dah, servis macam pa****. Buat nasi lemak berjam-jam. Terjerit, terpekik, terjerit, terpekik siapnya tak. What the f*** services ******** Bangsar. Jangan main-main dengan aku, aku viralkan. 

"Kerja macam p******, orang order berjam-jam tak dapat-dapat. Hey, pulangkan duitlah. Cannot la. ...slow services. Give me back my money. Services apa ni? 15 minit dah tunggu. Pergilah check!" katanya. 

Staff di kaunter kemudian bertanya kepada kakitangan di dapur sama ada ayam yang dimasak sudah siap ataupun sebaliknya.

Video kedua menunjukkan, pesanan Azwan telah siap dan diserahkan di kaunter. Pun begitu, Azwan masih 'panas' dan membuat teguran terhadap kakitangan restoran itu untuk tidak menjerit ketika bertugas kerana merasakan perbuatan itu amat menjengkelkan pelanggan yang berada di premis tersebut.

"Cakap kat staff, jangan memekak. Annoying customer. Buat kerja tak payah terjerit terpekik tapi kerja tak siap," kata Azwan. 

Staff di kaunter menerima teguran itu dengan hati terbuka dan sempat memohon maaf kepada Azwan. 

"B****! B**** punya ********! K****! Sorry ek kak, kurang hajar, setengah jam tak juga siap," kata Azwan.

Bebelan Azwan itu didengari oleh seorang wanita berhampiran yang meminta dia bersabar. 

"Takpe. Astaghfirullahalazim, sabarlah bang," katanya. 

"Sabar lubang p***. Bukan duit kau pun nak suruh sabar. B****! Orang nak order, sampai setengah jam tak dapat-dapat," kata Azwan.

Sumber: thereporter

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me