Video - Tular Video Lelaki Maki Polis Selepas Gagal Tunjuk Surat Rentas Negeri Skip to main content

Video - Tular Video Lelaki Maki Polis Selepas Gagal Tunjuk Surat Rentas Negeri


NIBONG TEBAL – Seorang lelaki ditahan selepas enggan memberi kerjasama, selain mengeluarkan kata-kata kesat terhadap anggota polis yang bertugas dalam sekatan jalan raya di Plaza Tol Jawi di sini pada 18 Februari lalu.

Dalam kejadian jam 5 petang itu, lelaki berusia 28 tahun itu dikatakan gagal menunjukkan surat kebenaran rentas negeri ketika ditahan dalam sekatan berkenaan.

Tangkap layar daripada video yang tular hari ini memaparkan seorang lelaki melemparkan kata-kata kesat ke atas anggota polis di SJR Nibong Tebal baru-baru ini.

Difahamkan, lelaki yang memandu kereta jenis Mitsubishi Lancer dalam perjalanan dari Butterworth menuju ke Bagan Serai, Perak.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Selatan, Superintendan Lee Chong Chern berkata, lelaki berkenaan mula bert1ndak agresif selepas diminta menyerahkan kad pengenalan dan lesen memandu oleh anggota bertugas.

“Lelaki tersebut bert1ndak membal1ng kad pengenalan dan lesen memandu ke arah anggota polis yang sedang bertugas.

“Disebabkan itu, anggota yang bertugas terus men4hannya selepas bert1ndak k4sar, tidak memberi kerjasama dan menghalang petugas menjalankan tugas sekatan jalan raya,”

“Semasa proses tangkapan hendak dilaksanakan, dia telah mengeluarkan perkataan kesat kepada anggota polis dan ditahan selepas itu,” katanya dalam satu kenyataan di sini pada Isnin.

Chong Chern berkata, semasa proses t4ngkapan dibuat, lelaki berkenaan mengeluarkan perkataan kes4t dan enggan memberikan kerjasama.

Katanya, hasil si4satan yang dijalankan mendapati lelaki tersebut mempunyai rekod r4watan ment4l di Hospital Taiping sehingga kini.

Beliau berkata, kes disiasat mengikut S3ksyen 186 Kanun Keseksaan dan Peraturan 16(1) Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyak1t Berjangk1t 2021.

Terdahulu tular di media sosial video lelaki berkenaan yang mengeluarkan kata-kata kes4t terhadap seorang anggota polis.

Walaupun dihembvr dengan kata-kata kes4t, anggota polis berkenaan dilihat masih lagi tenang serta mengawal keadaan dengan menjelaskan kesalahan dilakukan lelaki itu.

Sumber: Petudanresepibonda

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me