(Video) 'U ada otak ka tak ada? Dengan perempuan pun u samseng ka?!' - Warga emas & wanita bergaduh di kedai mamak Skip to main content

(Video) 'U ada otak ka tak ada? Dengan perempuan pun u samseng ka?!' - Warga emas & wanita bergaduh di kedai mamak

Viral di media sosial video seorang lelaki warga emas bergaduh dengan wanita yang tidak berpuas hati dengannya di lokasi dan tarikh yang tidak diketahui. 

Berdasarkan dua klip video tersebut, warga emas itu dilihat menjerit dengan kuat menyebabkan wanita itu mula menampar mukanya sebelum tercetus pergaduhan di antara mereka berdua yang saling pukul memukul dan tendang menendang

Bagaimanapun, wanita itu dihalang oleh rakannya dan salah seorang pekerja premis itu datang meleraikan pergaduhan tersebut yang masih belum diketahui punca sebenar kejadian. 

"Ini perempuan, bukan lelaki tau!? Kau ingat kau orang tua.... (tak jelas)... p***mak betul!! Cisss!!! " kata wanita terbabit kemudian mengacah mahu memukulnya sekali lagi. 

"Apeeeeeeee....?" balas warga emas itu. 

Bengang melihat respon lelaki itu, wanita berkenaan sekali lagi cuba meluru ke arahnya tetapi dihalang oleh dua individu di depannya yang meminta dia beredar. 

Tidak beberapa lama selepas itu, datang sekumpulan pengawal keselamatan yang dipercayai dihubungi oleh orang awam datang ke lokasi untuk mengawal keadaan.

Dua individu yang dipercayai kenalan kepada wanita terbabit juga datang untuk berdepan dengan warga emas itu tetapi ditahan oleh pengawal keselamatan yang meminta mereka tidak memburukkan lagi keadaan. 

Pengawal Keselamatan: "Kenapa you buat macam tu? Siapa suruh you bayar? Hari tu you juga bayar kan? Kenapa sekarang mau bising? Dia perempuan, you ada otak ke tak ada? Dengan perempuan pun you mau samseng ka?"

Tampil seorang netizen yang mendakwa dia berada di tempat kejadian pada waktu itu dan pergaduhan itu bukannya berpunca dari berebut murtabak seperti dakwaan awal yang tersebar, tetapi berebut sudu.

Tidak kurang juga netizen yang mula mempertikaikan mengapa wanita itu mula menampar lelaki itu yang menyebabkan warga emas itu menamparnya semula dan kemudian melemparkan kata-kata dirinya wanita tidak sepatutnya dipukul. 

Apa pun puncanya, elakkan menyelesaikan masalah menggunakan kekerasan. Sebaik-baiknya mengalah dan bertolak ansur agar tiada yang tercedera dalam kejadian yang tidak diingini. Belajarlah bersabar kerana sabar itu membawa banyak kebaikan.

Sumber: Twitter Jabatan Netizen Malaysia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me