[VIDEO] Wanita Dah Hamil 8 Bulan, Sebak Usung Kandungan Bayi Sudah Tiada Lagi Skip to main content

[VIDEO] Wanita Dah Hamil 8 Bulan, Sebak Usung Kandungan Bayi Sudah Tiada Lagi

Berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. Kegembiraan bakal mendapat zuriat pertama bertukar duka apabila si kecil ini disahkan telah pergi selamanya. Lebih menyedihkan, ibu bapa pasti terkejut apabila anak dalam kandungan telah tiada sebelum sempat dilahirkan.

Kandungan dah masuk 8 bulan…terkejut doktor beritahu leher bayi dah terbelit tali pusat 

Memandangkan sudah masuk bulan kelapan, maka Puan Lin teruja untuk melahirkan anak sulung. Namun perasaan kegembiraan itu seolah-olah diragut apabila mendapat tahu kandungannya sudah tidak aktif. Dia dimaklumkan oleh doktor bahawa tali pusat anak tersebut terbelit pada leher.

@ciklinnnn

Rindu awk tedng prut maa , 17/3 hari ahad ni baru awak bleh klur dri prut mana walaupon bby dh takda tapi msih ada dlm perut mama mnggal dlm prut #fyp

♬ Pergi - Aizat

5 hari terpaksa usung perut tapi bayi dah tiada…sebak tak dapat sambut kelahiran 

Doktor juga memberi saranan untuk balik ke rumah terlebih dahulu dan menyuruhnya kembali Ahad nanti untuk prosedur keluarkan janin bayi. 5 hari mengusung perut, Puan Lin mengakui rindu saat merasai terasa gerakan kecil daripada anak.

@ciklinnnn

Esok msuk hospital ,tuk keluarkan bBy, terima kasih krana sudi singgah dlm perut mama,mama bawak perut wlaupon awk xbrnyawa 17/3/ -21/3#fyp #fypシ

♬ Bila Tiba - UNGU

Syukur anak lahir dan membesar tanpa dosa…anak dah tunggu kat syurga nanti 

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen turut bersimpati akan nasib yang menimpa bakal ibu tersebut. Mereka malah berkongsi pernah mengalami situasi sama dan mendoakannya agar kuat menghadapi ujian diberikan Tuhan. Keseluruhannya, kedua-dua video telah meraih lebih 50 ribu jumlah tontonan setakat ini.



Sumber: viralnewsupdates

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me