'Bukan boleh mengandung pun!' - Respon si ibu bila tahu anak perempuannya dirogol oleh 6 beradik lain selama 2 tahun Skip to main content

'Bukan boleh mengandung pun!' - Respon si ibu bila tahu anak perempuannya dirogol oleh 6 beradik lain selama 2 tahun

Suatu ketika dahulu, pernah berlaku satu kes di mana seorang kanak-kanak perempuan berusia tujuh tahun dirogol oleh enam abangnya sendiri. sehingga menyebabkan mangsa trauma. 

Menurut sumber, kisah itu diceritakan sendiri oleh pemilik sebuah rumah kebajikan yang dikenali sebagai Mama Ezzy, menerusi IG Live Dato' Rizalman baru-baru ini. 

Semuanya bermula dari sikap tidak endah si bapa untuk membaiki tombol pintu bilik mangsa. Akibatnya, bilik mangsa diceroboh oleh enam anak lelakinya lalu merogol mangsa. 

Detik hitam itu berlaku selama dua tahun dan tidak pernah sekali mangsa menyangka perbuatan abang-abangnya itu adalah salah. Sehinggalah dia berusia 10 tahun dan dimaklumkan oleh pihak hospital bahawa perbuatan itu adalah satu kesalahan jenayah yang serius. 

"Adik ini dah 10 tahun, baru dia tahu yang adik beradik tak boleh buat benda tu (sumbang mahram). Itu pun sebab dia belajar masa duduk kat hospital dulu.

"Kalau dia langsung tak tahu? Agaknya memang telah didoktrin untuk dia jadi tempat pelampias nafsu abang-abang dia sampailah dia tua, beranak-pinak dan dia rasa benda itu normal," kata sumber. 

Difahamkan, kes itu kemudian dibawa ke mahkamah dan si bapa pula mengupah peguam untuk membela anak-anak lelakinya tanpa menghiraukan nasib yang dialami oleh mangsa yang juga merupakan darah dagingnya sendiri 

Ibu mangsa juga memberikan respon yang tidak masuk akal dengan menegaskan bahawa perbuatan enam anak tirinya itu tidak salah dan mangsa tidak boleh mengandung kerana masih belum datang haid. 

"Yang mak pula bila ditanya kenapa biarkan, jawapan dia 'bukan boleh mengandung pun, budak belum period'. Ishh! Mulut ni rasa nak keluarkan semua ayat sumpah seranah," kata sumber. 

Dipendekkan cerita, akhirnya si bapa dikenakan tindakan undang-undang atas kecuaian menjaga anak. 

Pada hari ini, mangsa telahpun berusia 19 tahun dan berkhidmat di pusat perlindungan itu untuk membantu menguruskan kes-kes baru bagi kemasukan ke pusat berkenaan. 

Sumber: thereporter

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa