Dapat ibu pengotor sampai geli nak pijak lantai rumah, anak akui malu nak bawa balik suami - “Tetamu datang, mak salahkan adik-adik pemalas” Skip to main content

Dapat ibu pengotor sampai geli nak pijak lantai rumah, anak akui malu nak bawa balik suami - “Tetamu datang, mak salahkan adik-adik pemalas”

MENJAGA kebersihan merupakan satu tuntutan dalam agama Islam.

Di Facebook, seorang wanita tampil berkongsi kisah mengenai sikap ibunya yang pengotor

Menurut wanita yang tidak mendedahkan identitinya itu, dia bagaikan sudah putus asa dengan sikap orang tuanya yang tak pernah berubah sejak dia bujang sehinggalah mendirikan rumah tangga.

"Rumah mak ayah kotor sangat sampaikan ada masanya saya geli nak pijak. Setiap kali saya balik rumah mak saya, saya akan bersihkan rumah tu.

"Saya pernah tegur mak ayah saya tentang rumah tu, dia jawab... lantaklah rumah aku. Kadang-kadang tu mak saya baru balik kerja, dia main campak je pakaian dia.

"Kadang-kadang saya sampai segan dengan suami saya sebab perangai mak ayah saya. Sampai malas nak balik bermalam di sana.

Wanita itu sering bergaduh dengan ibunya mengenai kebersihan rumah. (Gambar Hiasan)

"Walaupun suami saya jenis tak kisah, tapi saya tetap tak selesa untuk anak-anak," luahnya.

Tambah wanita itu, dia juga segan setiap kali tetamu berkunjung ke kediaman ibu bapanya.

Malah, dia juga pernah menjumpai kuih yang sudah luput di bawah katil serta pisang buruk di atas meja makan kediaman mereka.

Mak saya jenis peramah, tak kira siapa dia suka cerita hal aib keluarga. ANAK

Lebih teruk katanya, adik-beradiknya pula sering dipersalahkan dan dilabel sebagai pemalas di hadapan tetamu.

"Kadang ada tetamu datang, mereka tengok rumah tu bersepah... mak saya boleh pula salahkan adik-adik saya.

"Dia kata adik-adik saya pemalas. Sedangkan mereka selalu kemas rumah. Dulu sebelum kahwin, hari-hari bergaduh dengan mak pasal kebersihan rumah.

"Mak saya pantang jumpa orang suka sangat cerita aib keluarga sendiri, Sampai saya malu nak bawa mak jumpa orang.

Salam KRT...Saya Tak De Masalah Rumah Tangga...Tapi Ad Masalah Ibubapa...Rumah makayah saya kotor dan busuk sangat...

Posted by Kisah Rumah Tangga Fans on Monday, April 19, 2021

"Mak saya jenis peramah, tak kira siapa dia suka cerita hal aib keluarga. Penat tegur, tapi kekal sama," ujarnya.

Luah wanita itu, dia sebenarnya risau untuk berkongsi kisah itu di Facebook, biarpun tidak mendedahkan identitinya.

"Saya sendiri rasa serba salah sebab meluah kat sini sebab takut aib keluarga saya terbuka di sini," ujarnya lagi menerusi Facebook Kisah Rumah Tangga.

Dalam pada itu, netizen turut meninggalkan komen, meminta agar ibunya dilembutkan hati dan berubah suatu hari nanti.

Malah, ramai yang turut menzahirkan rasa simpati atas apa yang dilalui wanita itu.

Sumber: mstaronline

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa