Dato Seri Siti Nurhaliza Dedah Bayi Kedua Ni Merupakan Kembar Kepada Siti Aafiyah Skip to main content

Dato Seri Siti Nurhaliza Dedah Bayi Kedua Ni Merupakan Kembar Kepada Siti Aafiyah

Usia kandungan kedua kini sudah mencecah lapan bulan, penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza dijangka menyambut kelahiran bayi lelaki pada awal Ramadan ini.

Meskipun bukan pengalaman pertama, namun Siti akvi berdebar untuk melalui proses bersalin sekali lagi serta memohon peminat mendoakan segala urusan dipermudahkan.

“Saya yakin setiap ibu yang pernah melalui proses bersalin pasti gementar. Lebih lagi, setiap pengalaman tidak sama. Pengalaman bersalin kali pertama tentu tidak sama dengan kedua.

“Jadi, saya memohon agar mendoakan proses bersalin berjalan dengan lancar dan dipermudahkan,” katanya .

Terdahulu, Siti memberitahu bahawa bayi keduanya itu sebenarnya merupakan kembar kepada anak sulungnya, Siti Aafiyah, namun embrio tersebut disimpan terlebih dahulu.

Siti mendirikan rumah tangga bersama Datuk Khalid Muhammad Jiwa pada 21 Ogos 2006 dan dikurniakan seorang cahaya mata, Siti Aafiyah, kini berusia tiga tahun.

Siti Nurhaliza Nak Aafiyah Jalani Kehidupan Seperti Biasa, Tak Ada Kelebihan – “Saya Nak Dia Membesar Seperti Saya Suka Main Lumpur”

Penyanyi nombor satu negara, Datuk Seri Siti Nurhaliza, 43, menginginkan anak perempuannya, Siti Aafiyah, 3, membesar seperti kanak-kanak lain walaupun dia adalah anak selebriti.

Menurut Siti atau nama sebenarnya Siti Nurhaliza Tarudin dia masih memberi ruang privasi kepada Aafiyah justeru hanya ada waktu tertentu dia berkongsi telatah puterinya itu di media sosial.

“Sebagai anak seorang selebriti, sudah tentu dapat perhatian. Itu terjadi kepada semua anak selebriti. Ada yang suka tengok keletah Aafiyah..jadi saya akan kongsikan pada waktu tertentu.

“Tapi kalau boleh saya nak dia membesar seperti kanak-kanak lain juga. Tak ada kelebihan apa pun dan berharap sampai ke besar dia tidak mempunyai sikap ‘demand’.

“Biarlah dia menjalani kehidupan seperti biasa dan mempunyai kawan. Saya nak dia membesar seperti saya dahulu yang suka main lumpur.

“Cuma bezanya dia anak selebriti, itu saya tak boleh lari dari kenyatan,” katanya kepada Gempak.

Siti ditemui ketika majlis pelancaran produk minuman kesihatan Beaukids Aafiyah di Skyglass, Cyberjaya, baru-baru ini.

Dalam pada itu, pelantun lagu Aku Bidadari Syurgamu akui sudah mula memupuk dan mengajar Aafiyah dalam bidang perniagaan supaya dapat mewarisi empayar ibu dan ayahnya.

“Selain tahu ibunya seorang penyanyi, saya juga nak Aafiyah sambung legasi ibu dan ayahnya dalam bidang perniagaan. Sebab saya pun dari kecil lagi sudah berniaga kuih-muih.

“Jadi, saya juga mahu mendedahkan ilmu dan pengalaman ketika Aafiyah masih kecil. Buat masa kini, Aafiyah duta kecil produk minuman kesihatan di bawah syarikat CTDK Holdings Sdn Bhd.

“Kami belum ada memikirkan perancangan untuk dia menjadi duta produk syarikat lain sebab keutamaan dia untuk kami sahaja,” katanya lagi.

Siti dan suami, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa berkahwin pada 21 Ogos 2006 di Masjid Wilayah Persekutuan.

Selepas 11 tahun menanti, pasangan ini dikurniakan Aafiyah pada 19 Mac 2018.

Kini, Siti sedang sarat hamil lapan bulan dan dijangka bakal menimang cahaya mata lelaki pada April ini.

Sumber

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa