'Dia memang sudah berada di luar negara' - KPN gesa lelaki bernama Muhammad Sajjad Kamaruzzaman balik & hadap tuduhan di mahkamah Skip to main content

'Dia memang sudah berada di luar negara' - KPN gesa lelaki bernama Muhammad Sajjad Kamaruzzaman balik & hadap tuduhan di mahkamah

Ketua Polis Negara, Tan Sri Abdul Hamid Bador menggesa lelaki bernama Muhammad Sajjad Kamaruzzaman berhenti menyembunyikan diri dan berdepan dengan kes di Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam.

Beliau berkata, tindakan lelaki itu bersembunyi adalah tidak masuk akal kerana tuduhan yang dihadapinya itu tidak serius

"Saya harap dia bertanggungjawab. Itu private life dia, saya tahu. Walau sedang bersembunyi, dia masih lagi hendak mencuit perasaan orang ramai.

"Saya minta dia balik dan pergi ke mahkamah. Dia memang sudah berada di luar negara. Masa dia lari dari mahkamah itu kita tidak dapat kesan, hanya kita tahu lebih kurang dia berada di mana. 

"Kita ada teknik mengesan, misalnya ada di Kedah, Perak, kita cuba hendak menahan dia di sempadan. Tetapi kena faham, sempadan kita bukan sahaja tembok. Kalau mereka gunakan lorong tikus ini, sukar bagi kita.

"Dia masih bersembunyi. Kalau dia nak muat naik aktiviti dia, tak apalah. Kita tunggu kerana jerat tidak akan lupakan pelanduk. Dia akan baliklah," jelasnya memetik laporan dari mStar Online. 

Tambahnya, pada masa ini pihaknya masih belum ada perkembangan mengenai kedudukan sebenar usahawan produk kosmetik itu. 

Februari lalu, Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam mengeluarkan waran tangkap terhadap lelaki berusia 36 tahun itu disebabkan kegagalannya hadir ke mahkamah atas dakwaan berpakaian wanita di sebuah masjlis agama menyebabkan agama Islam dipandang hina. 

Anak Kamaruzzaman itu didakwa di bawah Seksyen 10 (a) Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995. Jika sabit kesalahan, pelaku boleh dihukum penjara tidak melebihi tiga tahun atau denda maksimum RM5,000 atau kedua-duanya sekali. 

Sumber: mStar Online

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me