'Dia (pemandu Swift) masuk kedai & pukul muka adik guna helmet' - Kakak mangsa Skip to main content

'Dia (pemandu Swift) masuk kedai & pukul muka adik guna helmet' - Kakak mangsa

Kemalangan yang berlaku di Jalan Sultan Azlan Shah petang semalam berpunca dari pemandu Suzuki Swift merempuh tiga buah kenderaan lain sehingga maut mengundang persoalan netizen apabila ada seorang wanita tampil memaklumkan adiknya dipukul oleh pemandu berkenaan. 

"Be strong Iznur Hakim Mohd Nor, semoga cepat baik. Awat dia (pemandu Swift) pukul Hakim, time Hakim tidur. Padahal tak kenal pun. 

"Kesian Hakim baru nak tidur selepas pulang dari sekolah. Depa kata, dia (pemandu Swift) ada masalah mental. Hakim kena pukul dengan helmet di bahagian muka. Memang teruk kena, bengkak semua. 

"Dah pukul orang tanpa sebarang sebab, kemudian lari dan habis semua orang dilanggar," tulis kakak mangsa, Izzaty Haswaniey di Facebooknya semalam. 

Difahamkan, mangsa tidur di dalam kedai dan apabila pemandu Swift masuk, dia terus memukul mangsa menggunakan helmet di bahagian muka tanpa sebarang motif. 

"Sebelum kemalangan ni, dia (adik) kena pukul dengan pemandu kereta merah itu. Adik tidur dalam kedai, pemandu kereta merah itu masuk dan pukul adik guna helmet. 

"Teruk sangat muka adik Wani. Tak tahu apa motif dia pukul semua tu. Sekarang kami di hospital, sedang menunggu doktor pakar beri keterangan sebab kecederaan melibatkan bahagian mata dia," tulisnya. 

Be strong Iznur Hakim Mohd Nor πŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻πŸ’ͺ🏻 . Semoga cepat baik 😭😭😭😭😭 . Awat dia pukul hakim time hakim tidoq hummmmm padahal...

Posted by Izzaty Haswaniey on Thursday, April 1, 2021

Dalam Kejadian jam 2.50 petang Khamis, pemandu Swift dikatakan memandu dengan laju sehingga hilang kawalan lalu merempuh Perodua Myvi dan Toyota Vios serta sebuah motosikal.

Pemandu Swift dilaporkan meninggla dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Pulau Pinang

Dalam pada itu juga, seorang lelaki yang membuat rakaman video di lokasi kejadian bersama dengan seorang lagi lelaki didapati menuduh pemandu Perodua Myvi yang menjadi punca kemalangan itu. 

Lelaki 1: "Gilo, mabuk ka apa? Hang mabuk ka?" 

Perakam: "Langgar lampu isyarat ka apa?" 

Mangsa: "Takda! Takda! Takda!" 

Lelaki 1: "Hang tengok apa jadi semua!"

Mangsa: "Takda! Takda! Bukan! Bukan! Saya berhenti di sini..." katanya yang masih dalam keadaan keliru setelah dirempuh Suzuki Swift.

Lelaki 2 (Baju biru): "Kenapa ni?

Perakam: "Dia langgar lampu isyarat! 

Lelaki 2 (Baju biru): "Owhhhh!"

Perakam: "You Berhenti apa? Lampu sudah merah! Jaga eh, semua sudah rakam. Standby! Tepi-tepi ini semua ada, jaga eh! Hang tengok apa jadi semua, eiii! Nasib baik tadi. Langgar lampu isyarat, habis semua orang jadi mangsa. 

Lelaki 1: "Bang! Bang! Tahan sat! kena pegang! Kena pegang!" 

Fitnah yang dilemparkan oleh dua lelaki itu membuatkan netizen bengang, malah mengecam tindakan dua lelaki terbabit cuba menjadi hero yang tak diundang. 

"Amboi konon nak jadi hero la tu. Sampai-sampai lokasi siap main tuduh je. Kesian uncle tu dok pening lagi. Bang moto, baik hang pi minta maaf balik dengan uncle tu," kata netizen.

Orang ramai dinasihatkan untuk tidak menjadi 'palatao' apabila berada di lokasi kemalangan. Sebaik-baiknya dapatkan maklumat yang tepat sebelum menyebarkannya di media sosial. Tindakan menyebarkan fitnah boleh menyebabkan anda dikenakan tindakan undang-undang.

LAPORAN BERKAITAN

(Video) 'Sebelum kemalangan, mangsa pukul adik saya' - Pemandu Swift maut setelah rempuh 3 kenderaan di persimpangan lampu isyarat

Sumber: thereporter

Comments

Popular Article

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa

Video - Bukan malu hidup susah! Bapa ‘lari’ ketika anak rakam sedang makan nasi kosong beri penjelasan - “Hari tu saya cuma ada RM5”

SEORANG bapa dilihat menjamah nasi putih hanya dengan kicap, itu pun baki selepas anaknya makan tengah hari! Kisah ini tular di laman Facebook apabila anak kepada lelaki berkenaan, Nik Aswan yang baru berusia 10 tahun memuat naik video bapanya di akaun TikTok miliknya. Bapanya, Ngah Misnum, 36, bagaimanapun segera memadam video tersebut sebaik sahaja mendapat tahu ia tular dalam masa beberapa jam. “Sejujurnya saya tak sangka langsung dia akan muat naik video tu sebab masa saya sedar dia tengah rakam, saya terus bangun dari tempat duduk. “Tahu-tahu tular sampai dekat Facebook, memang terkejut sangat. Saya terus ambil telefon dia dan padam video tu,” katanya kepada mStar, mengimbas kembali video yang memaparkan ‘adegan’ dirinya makan nasi tanpa lauk. Kehidupan dua beranak yang tidak meminta simpati orang ramai. Bagi mereka yang sempat menonton video tersebut, rata-rata mengakui sebak melihat kehidupan dua beranak itu yang serba sederhana tetapi bahagia. Ngah, yang berasal dari Kuala Neru