'Dia (pemandu Swift) masuk kedai & pukul muka adik guna helmet' - Kakak mangsa Skip to main content

'Dia (pemandu Swift) masuk kedai & pukul muka adik guna helmet' - Kakak mangsa

Kemalangan yang berlaku di Jalan Sultan Azlan Shah petang semalam berpunca dari pemandu Suzuki Swift merempuh tiga buah kenderaan lain sehingga maut mengundang persoalan netizen apabila ada seorang wanita tampil memaklumkan adiknya dipukul oleh pemandu berkenaan. 

"Be strong Iznur Hakim Mohd Nor, semoga cepat baik. Awat dia (pemandu Swift) pukul Hakim, time Hakim tidur. Padahal tak kenal pun. 

"Kesian Hakim baru nak tidur selepas pulang dari sekolah. Depa kata, dia (pemandu Swift) ada masalah mental. Hakim kena pukul dengan helmet di bahagian muka. Memang teruk kena, bengkak semua. 

"Dah pukul orang tanpa sebarang sebab, kemudian lari dan habis semua orang dilanggar," tulis kakak mangsa, Izzaty Haswaniey di Facebooknya semalam. 

Difahamkan, mangsa tidur di dalam kedai dan apabila pemandu Swift masuk, dia terus memukul mangsa menggunakan helmet di bahagian muka tanpa sebarang motif. 

"Sebelum kemalangan ni, dia (adik) kena pukul dengan pemandu kereta merah itu. Adik tidur dalam kedai, pemandu kereta merah itu masuk dan pukul adik guna helmet. 

"Teruk sangat muka adik Wani. Tak tahu apa motif dia pukul semua tu. Sekarang kami di hospital, sedang menunggu doktor pakar beri keterangan sebab kecederaan melibatkan bahagian mata dia," tulisnya. 

Be strong Iznur Hakim Mohd Nor 💪🏻💪🏻💪🏻 . Semoga cepat baik 😭😭😭😭😭 . Awat dia pukul hakim time hakim tidoq hummmmm padahal...

Posted by Izzaty Haswaniey on Thursday, April 1, 2021

Dalam Kejadian jam 2.50 petang Khamis, pemandu Swift dikatakan memandu dengan laju sehingga hilang kawalan lalu merempuh Perodua Myvi dan Toyota Vios serta sebuah motosikal.

Pemandu Swift dilaporkan meninggla dunia ketika dalam perjalanan ke Hospital Pulau Pinang

Dalam pada itu juga, seorang lelaki yang membuat rakaman video di lokasi kejadian bersama dengan seorang lagi lelaki didapati menuduh pemandu Perodua Myvi yang menjadi punca kemalangan itu. 

Lelaki 1: "Gilo, mabuk ka apa? Hang mabuk ka?" 

Perakam: "Langgar lampu isyarat ka apa?" 

Mangsa: "Takda! Takda! Takda!" 

Lelaki 1: "Hang tengok apa jadi semua!"

Mangsa: "Takda! Takda! Bukan! Bukan! Saya berhenti di sini..." katanya yang masih dalam keadaan keliru setelah dirempuh Suzuki Swift.

Lelaki 2 (Baju biru): "Kenapa ni?

Perakam: "Dia langgar lampu isyarat! 

Lelaki 2 (Baju biru): "Owhhhh!"

Perakam: "You Berhenti apa? Lampu sudah merah! Jaga eh, semua sudah rakam. Standby! Tepi-tepi ini semua ada, jaga eh! Hang tengok apa jadi semua, eiii! Nasib baik tadi. Langgar lampu isyarat, habis semua orang jadi mangsa. 

Lelaki 1: "Bang! Bang! Tahan sat! kena pegang! Kena pegang!" 

Fitnah yang dilemparkan oleh dua lelaki itu membuatkan netizen bengang, malah mengecam tindakan dua lelaki terbabit cuba menjadi hero yang tak diundang. 

"Amboi konon nak jadi hero la tu. Sampai-sampai lokasi siap main tuduh je. Kesian uncle tu dok pening lagi. Bang moto, baik hang pi minta maaf balik dengan uncle tu," kata netizen.

Orang ramai dinasihatkan untuk tidak menjadi 'palatao' apabila berada di lokasi kemalangan. Sebaik-baiknya dapatkan maklumat yang tepat sebelum menyebarkannya di media sosial. Tindakan menyebarkan fitnah boleh menyebabkan anda dikenakan tindakan undang-undang.

LAPORAN BERKAITAN

(Video) 'Sebelum kemalangan, mangsa pukul adik saya' - Pemandu Swift maut setelah rempuh 3 kenderaan di persimpangan lampu isyarat

Sumber: thereporter

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me