Ibu Di Rumah Masak Sedap, Tapi Sedih Anak Duduk Asrama Berbuka Lauk Ayam Mentah Skip to main content

Ibu Di Rumah Masak Sedap, Tapi Sedih Anak Duduk Asrama Berbuka Lauk Ayam Mentah

Tidak semua orang mendapat peluang untuk berbuka puasa bersama keluarga. Bagi pelajar yang jauh-jauh menuntut ilmu, perlu melaluinya dengan penuh cekal terutamanya pada bulan Ramadhan ini. Hanya duit belanja mampu dihulurkan dengan harapan anak-anak cukup makan di perantauan.

Anak cerita kecewa beli lauk ayam tapi tak masak…Kawan-kawan yang lain pun kena jugak 

Menerusi satu video dikongsi oleh Ariza Mahmood di Facebook, anaknya yang tinggal di asrama telah mengadu kecewa apabila lauk ayam dibeli masih lagi dalam keadaan mentah. Kejadian yang berlaku pada hari pertama Ramadhan itu turut melibatkan beberapa orang pelajar lain.


Terkilan anak kat asrama dapat makanan teruk…Isi ayam memang tak boleh nak makan 

Puan Ariza Mahmood meluahkan rasa terkilan kerana makanan yang disediakan adalah sangat teruk. Malah hampir keseluruhan isi ayam tidak boleh dimakan sama sekali untuk dijadikan lauk berbuka. Walau bagaimanapun, gadis berkenaan mengambil alternatif lain dengan memasaknya sekali lagi menggunakan periuk elektrik kecil.

Sedihnya, dahlah tengah puasa jadi macam ni…Nak niaga kena elok-elok, karang kena boikot baru sedih 

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata bengang dengan juadah yang dijual peniaga. Selain bersimpati dengan murid-murid itu, ramai juga meminta untuk melaporkan kejadian kepada pihak berwajib


Sumber: kisahdunia

Comments

Popular Article

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa

Video - Bukan malu hidup susah! Bapa ‘lari’ ketika anak rakam sedang makan nasi kosong beri penjelasan - “Hari tu saya cuma ada RM5”

SEORANG bapa dilihat menjamah nasi putih hanya dengan kicap, itu pun baki selepas anaknya makan tengah hari! Kisah ini tular di laman Facebook apabila anak kepada lelaki berkenaan, Nik Aswan yang baru berusia 10 tahun memuat naik video bapanya di akaun TikTok miliknya. Bapanya, Ngah Misnum, 36, bagaimanapun segera memadam video tersebut sebaik sahaja mendapat tahu ia tular dalam masa beberapa jam. “Sejujurnya saya tak sangka langsung dia akan muat naik video tu sebab masa saya sedar dia tengah rakam, saya terus bangun dari tempat duduk. “Tahu-tahu tular sampai dekat Facebook, memang terkejut sangat. Saya terus ambil telefon dia dan padam video tu,” katanya kepada mStar, mengimbas kembali video yang memaparkan ‘adegan’ dirinya makan nasi tanpa lauk. Kehidupan dua beranak yang tidak meminta simpati orang ramai. Bagi mereka yang sempat menonton video tersebut, rata-rata mengakui sebak melihat kehidupan dua beranak itu yang serba sederhana tetapi bahagia. Ngah, yang berasal dari Kuala Neru