'Inilah suspek artis Malaysia yang langgar SOP' - Azal selamba upload muka artis yang langgar SOP, netizen puji keberaniannya Skip to main content

'Inilah suspek artis Malaysia yang langgar SOP' - Azal selamba upload muka artis yang langgar SOP, netizen puji keberaniannya

Dua hari yang lalu, anak lelaki kepada pelakon Zarina Zainuddin, iaitu Azal Azrai telah memuat naik gambar pasangan selebriti, Neelofa dan suaminya, Hariz Ismail, bergambar dengan Izara dan suaminya di majlis pernikahan yang diadakan di hotel terkemuka di ibu kota. 

Apa yang menarik perhatian netizen adalah kapsyen yang disertakan pada gambar tersebut mengundang pelbagai reaksi netizen yang menganggap Azal sangat jujur dalam penulisannya. 

"Inilah suspek artis Malaysia yang dijemput ke majlis pernikahan Neelofa termasuk Izara Aishah, Adib Khalid, Scha Alyahya, Awal Ashaari, Hannah Delisha dan suaminya tidak memakai pelitup muka, tiada penjarakan sosial dan melanggar prosedur operasi standard (SOP)!" 

Kejujuran Azal mengundang rasa geli hati netizen yang juga memuji tindakan beraninya itu sekali gus memudahkan kerja PDRM dan KKM. 

Posting itu turut disedari oleh ibunya, "Aduhh dia jadi polis pulak. Dah takde kerja lain ke menyibuk hal orang. Azal jadi reporterlah dapat gaji". 

Zarina melalui laporan Harian Metro semalam, tampil memohon maaf kepada artis-artis terbabit sekiranya mereka tersinggung dengan tindakan anak istimewanya itu. 

"Saya pun perlu menjaga hati orang dan sebagai manusia, saya juga ada melakukan kesalahan. Kadang-kadang, kita terlepas pandang," katanya. 

Jelas Zarina, akaun instagram itu dikendalikan sendiri oleh Azal dan kapsyen yang ditulisnya itu adalah kata-kata yang mengikut hatinya.

"Dia sendiri yang mengendalikan akaun itu dan Azal memang anak yang jujur. Dia tidak tahu nak cakap berpusing-pusing. Dia suka tengok berita dan tahu banyak perkara mengenai isu semasa. Dah macam wartawan pula. 

"Saya kadang-kadang sibuk dengan urusan kerja dan tak sempat nak memantau. Jadi, kalau ada benda yang dirasakannya tak betul, dia akan cakap secara terus. 

"Dia sendiri sangat menjaga SOP. Dalam begnya ada banyak cecair pembasmi kuman dan selalu membawa banyak pelitup muka. Kalau masuk ke pusat beli-belah, dari pintu masuk hingga ke semua kedai, dia akan imbas kod MySejahtera dan suhu badan. 

"Kadang-kadang dia juga mengingatkan saya supaya menjaga penjarakan fizikal, selalu memakai mask dan patuh SOP," katanya. 

Sumber: thereporter

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa