Kecewa berkali2 ditinggalkan lelaki beruniform, gadis syukur jodoh dengan polis Skip to main content

Kecewa berkali2 ditinggalkan lelaki beruniform, gadis syukur jodoh dengan polis

Siapa sangka perkenalan singkat seorang wanita dengan anggota polis di laman Facebook berakhir dengan keputusan untuk mengikat tali pertunangan, sehari sebelum berpuasa.

Menerusi platform TikTok, wanita yang dikenali sebagai Munge itu bersyukur akhirnya bertemu jodoh dengan ‘anggota’ selepas sering kali dikecewakan oleh lelaki yang membawa imej pakaian seragam.

@munge_11

pertemuan yang takpernah dijangka, selepas aku beberapa kali ditipu dan ditinggalkan dengan lelaki yang beruniform#fyppppppppppppppppppppppp

♬ original sound - A.Q_ Arsavily

“Pertemuan yang tak pernah dijangka, selepas aku beberapa kali ditipu dan ditinggalkan dengan lelaki yang beruniform,” tulisnya.

Rakaman video berdurasi sembilan saat tersebut memaparkan model sambilan itu membetulkan uniform tunangnya, Zul Ezahar untuk sesi ‘photoshoot’ beserta bait-bait luahan perasaan.

“Perkenalan yang singkat hanya di Facebook, pertemuan yang tak sampai 30 minit di pusat beli belah, pertunangan yang tak dirancang sehari sebelum puasa.

“Berharap dia sentiasa menjadi pelangi dalam hidup aku,” kongsinya.

Video tersebut meraih hampir 500,000 tontonan serta komen netizen dimana rata-rata menyifatkan wanita itu sangat tabah kerana masih memilih lelaki beruniform walaupun pernah dikecewakan berkali-kali.

Selain mendoakan hubungan mereka berdua berakhir di jinjang pelamin, ada juga segelintir individu berharap agar Munge bersabar dan memahami komitmen anggota pakaian seragam yang terikat dengan tugas.

Masih cari beruniform, tahan lasak ni

Kena ‘kahwin’ dengan kerja dia sekali tau!

Memang ‘target’ nak beruniform tu…

Setiap individu ada citarasa masing-masing sebelum mendirikan rumah tangga. Tak kisah beruniform atau tidak, yang penting dah bersedia dengan semua tanggungjawab.

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa