Kesian Tengok Dompet Suami Kosong, Isteri Diam-Diam Selit Duit ‘Bercekak’ Skip to main content

Kesian Tengok Dompet Suami Kosong, Isteri Diam-Diam Selit Duit ‘Bercekak’

Bagi memastikan perkahwinan yang dibina kekal utuh, setiap suami isteri perlulah saling melengkapi antara satu sama lain tidak kira susah ataupun senang. Lebih-lebih lagi, jika menyebut soal kewangan yang sering menjadi perkara berbangkit dalam sesebuah rumah tangga.

Terdetik hati nak semak beg suami, tak puas hati terus selit duit…Selalu pastikan ia tak kosong 

Menerusi sebuah perkongsian di TikTok, Ellena Sazlin tiba-tiba terdetik hati menyemak beg suaminya. Setelah kurang berpuas hati, wanita berkenaan akhirnya bertindak menyelitkan beberapa ‘cekak’ duit ke dalam beg suaminya. Malah, dia juga akui akan sering memastikan dompet lelaki tersebut tidak kosong.

@ellenasazlin93

HARGAI SUAMI KITA ❤️.. #tiktok #fyp #fypdongggggggg #tiktokindonesia #ladybosscowpex

♬ MUHASABAH CINTA part2 - πšŠπš πšŠπš—πŸœπ•€π•’π•₯𝕦

Tak pernah berkira sebab suami punca rezeki melimpah…Minta orang lain hargai partner 

Dalam kehidupan berumah tangga, Ellena sama sekali tidak pernah berkira dengan suaminya. Selama ini, lelaki tersebut yang selalu menyokongnya sehingga dikurniakan rezeki melimpah ruah. Dalam pada itu, usahawan berkenaan meminta orang lain untuk menghargai partner mereka di saat susah mahupun senang.

Dia nak tunjuk supaya saling tolong menolong dalam rumah tangga…Cuma hati-hati sikit 

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen terkejut dengan jumlah duit yang telah diselitkan ke dalam beg suaminya itu. Selain kagum dengan kejayaannya dalam perniagaan, mereka juga memberi nasihat supaya lebih berhati-hati dengan perkongsian seperti itu.

Sumber: kisahdunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَΨ°َΩ„َّΩ„ْΩ†َΨ§Ω‡َΨ§ Ω„َΩ‡ُΩ…ْ فَΩ…ِΩ†ْΩ‡َΨ§ Ψ±َΩƒُوبُΩ‡ُΩ…ْ وَΩ…ِΩ†ْΩ‡َΨ§ يَΨ£ْΩƒُΩ„ُΩˆΩ†َ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me