'Melencong habis nak salahkan ayah aku' - Individu tampil pertahankan bapanya yang didakwa buat gurauan lucah ketika mengajar PJK Skip to main content

'Melencong habis nak salahkan ayah aku' - Individu tampil pertahankan bapanya yang didakwa buat gurauan lucah ketika mengajar PJK

Viral di media sosial, seorang individu berkongsi mesej WhatsApp yang diperolehinya berhubung kes guru membuat lawak lucah ketika mengajar subjek Pendidikan Jasmani di sekolah. 

Individu yang dikenali sebagai Shaffxx itu memuat naik kenyataan tersebut di Twitter dan mengundang banyak reaksi netizen. Menyedari ramai yang mengecam perkongsian itu, Shaffxx terus memadamkan tweet tersebut. Namun sempat discreenshot oleh netizen. 

Berdasarkan penjelasan individu berkenaan dalam WhatsApp:

Ayah aku ajar Pendidikan Jasmani (PJ). Time tu waktu dia yang mengajar kelas tersebut dan itu kelas pertama dia dengan pelajar perempuan serta dia kena ajar tajuk 'Gangguan Seksual' dalam buku PJ yang mana dia buntu nak ajar macam mana. 

Dia cuba berfikir cara untuk mengekpresi dan menjelaskan perkara mengenai gangguan seksual tetapi sukar mencari perkataan yang bersesuaian dengan situasi. 

Kemudian dia buat gurauan di mana dia kata, "Kamu kalau nak rogol bla.. bla.. bla.. tapi haaa nasib la kamu, kena sebatan, kena penjara... Negara kita tak boleh buat macam tu..." 

Nampak macam dia bergurau pasal rogol atau nampak macam dia cuba nak menyampaikan, nak memberi contoh visual kes yang banyak berlaku di Malaysia, kepada pelajarnya dan kesan dari perbuatan itu? 

Disebabkan gurauan itu, oh.. perkataan 'sedap' memang ada tetapi perempuan itu kata bapa aku macam menggalakkan rogol sebab rogol itu sedap. Padahal ayah aku tak cakap dengan perempuan, dia bercakap kepada pelajar lelaki.

"Betullah kamu rasa rogol itu sedap kan? Tetapi cuba kamu fikir balik, tindakan kamu itu betul ke? Apa yang kamu dapat dari buat semua itu? Kalau tak boleh bagi contoh, cuba jelaskan."

Ayah dia menggalakkan anak perempuannya membuat laporan polis. Selesai lapor, polis mula siasat. Ayah aku bawa buku teks dan beri penjelasan mengenai apa yang berlaku.

Tidak beberapa lama kemudian, budak itu buat laporan lagi yang dia dapat ugutan rogol. Dia buat laporan kedua terhadap ayah aku. Dah dua kali kena siasatan. 20 orang polis turun ke sekolah sekali dengan KPM untuk siasat semua pelajar terlibat dan ayah aku. 

Budak clean, ayah aku Alhamdulillah sekali lagi clean. Budak tu triggered, suruh KPM paksa ayah aku mengaku salah. Memang taklah. Pengetua pun pelik, kenapa nak mengaku bersalah kalau tak bersalah. 

Budak itu tokok tambah, kata ayah aku ini tiada sesiapa yang berani lapor sebab asyik pegang rotan. Lebih kurang nak kata ayah aku merotan pelajar untuk suka-suka. Padahal tahun ini dia tak pegang pun rotan. Tak ada perhimpunan, dia selalu pegang rotan sewmasa perhimpunan sahaja. 

Ayah  selalu duduk di office dia di astaka padang tu, pergi blok akademik kalau nak makan atau nak pergi office atau mesyuarat, itu sahaja. 

Melencong habis nak salahkan ayah aku. Kalau ye pun dia ada pegang rotan,dia hanya akan sentuh pelajar lelaki sahaja, tak sentuh pelajar perempuan. 

Ayah aku ajar kelas lain selepas dia ajar kelas itu dan tak ada apa-apa pun isu, elok saja saja. Selepas kes itu, ada cikgu tunjuk nama budak (yang buat report). Ayah langsung tak kenal dia mahupun kewujudan kerana ayah tak pernah pandang perempuan. Memang tak layan. 

Setakat ini, polis telah mengambil keterangan dari pelajar berusia 16 tahun itu, guru lelaki, dan beberapa saksi yang terbabit dalam insiden itu. 

Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) juga sedang menyiasat dakwaan pelajar berkenaan. Menterinya, Datuk Dr Radzi Jidin menegaskan, KPM tidak akan teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas ke atas guru berkenaan sekiranya siasatan membuktikan dakwaan itu benar. 

"Kementerian mengambil serius tentang perkara ini dan siasatan mendalam sedang dilakukan, selain ia juga sudah menjadi kes polis. Jika terbukti ada kes, maka tindakan sewajarnya dan tegas akan diambil," katanya. 

Sumber: Twitter Timothy, Harian Metro

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa