Sibuk kerja, Mira Filzah sedih tak dapat sahur & buka puasa hari2 dengan suami Skip to main content

Sibuk kerja, Mira Filzah sedih tak dapat sahur & buka puasa hari2 dengan suami

Bagi pasangan pengantin baru, menyambut bulan Ramadan dan berpuasa buat kali pertama bersama suami pasti merupakan satu detik bersejarah dalam hidup masing-masing.

Mana tidaknya, waktu bujang dahulu juadah sahur dan berbuka dihidangkan oleh mak. Lain pula bila sudah bergelar suami isteri, terpulang pada diri sendiri untuk menentukan dan menyediakan juadah buat keluarga.

Sambut Ramadan kali pertama sebagai isteri

Begitulah seperti dialami oleh pelakon jelita Mira Filzah apabila menyambut Ramadan kali pertama bersama suaminya, Wan Emir Astar setelah bergelar suami isteri.

Dalam kegembiraan yang dirasai, rupanya terselit kesedihan apabila pelakon berusia Nur Amirah Filzah Badioezaman mendedahkan dia tidak berkesempatan bersahur dan berbuka bersama suami dan keluarga kerana sibuk dengan urusan kerja.

Sibuk dengan urusan penggambaran

Menurut Mira, dia berasa sedih apabila tidak berkesempatan menyambut Ramadan setiap hari bersama keluarga dek kerana terpaksa bekerja memenuhi jadual penggambaran yang telah ditetapkan.

“Tahun pertama berpuasa sebagai seorang isteri. Sebelum kahwin dah fikir macam-macam nak buat. Tengok tengok, jadual ‘shooting’ dah anjak masuk sampai akhir puasa.

“Mungkin tahun ni boleh kira berapa kali je dapat sahur dan berbuka bersama Emir, Mak, Abah dan keluarga lain, Atuk dengan Opah lagi lah. Tak dapat balik kampung,” luahnya sayu.

Namun begitu biarpun terpaksa berkorban masa bersama insan tersayang, pelakon berusia 28 tahun itu tetap akur akan tanggungjawabnya sebagai seorang artis.

Dalam pada itu, bintang drama The Maid itu sempat memohon maaf kepada suaminya atas kekangan dihadapinya itu.

“Tak apa lah, kerja pun satu tanggungjawab dan ibadah dengan niat yang betul. Sorry sayang I. Terima kasih sebab memahami. Semoga ibadah puasa kita diterima Allah,” katanya ditujukan kepada suami tercinta.

Imbas kembali, Mira melangsungkan pernikahan bersama Wan Emir Astar pada 3 September 2020 di Bukit Kiara, Kuala Lumpur.

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa

Video - Bukan malu hidup susah! Bapa ‘lari’ ketika anak rakam sedang makan nasi kosong beri penjelasan - “Hari tu saya cuma ada RM5”

SEORANG bapa dilihat menjamah nasi putih hanya dengan kicap, itu pun baki selepas anaknya makan tengah hari! Kisah ini tular di laman Facebook apabila anak kepada lelaki berkenaan, Nik Aswan yang baru berusia 10 tahun memuat naik video bapanya di akaun TikTok miliknya. Bapanya, Ngah Misnum, 36, bagaimanapun segera memadam video tersebut sebaik sahaja mendapat tahu ia tular dalam masa beberapa jam. “Sejujurnya saya tak sangka langsung dia akan muat naik video tu sebab masa saya sedar dia tengah rakam, saya terus bangun dari tempat duduk. “Tahu-tahu tular sampai dekat Facebook, memang terkejut sangat. Saya terus ambil telefon dia dan padam video tu,” katanya kepada mStar, mengimbas kembali video yang memaparkan ‘adegan’ dirinya makan nasi tanpa lauk. Kehidupan dua beranak yang tidak meminta simpati orang ramai. Bagi mereka yang sempat menonton video tersebut, rata-rata mengakui sebak melihat kehidupan dua beranak itu yang serba sederhana tetapi bahagia. Ngah, yang berasal dari Kuala Neru

Selepas Mencarut Dekat Clkgu Dan Buang Buku, Ada Lagi Satu Rakaman Budak Baru Habls SPM Buat

Apabila tamatnya sesi persekolahan, setiap murid ada cara tersendiri dalam meraikan kebebasan itu. Pada hari terakhir atau biasanya disebut last paper, murid-murid pastinya akan merakam foto kenangan bersama rakan mereka. Malah, ada yang turut menconteng un.iform sekolah mereka dengan pelbagai lukisan, tandatangan dan kata-kata. Dalam minggu ini, kita melihat perangai pelajar selepas SPM yang boleh dikatakan biadap menjadi perbualan masyarakat Internet. Ada pelajar yang menconteng bajunya dengan kata-kata kesat dan ada yang membuang buku di sungai. Saya tak akan bercakap tentang akhlak dan ilmu kerana akhlak sudah ditekankan serta diulas mereka yang lebih layak. Kali ini saya akan membincangkan tentang perbuatan menconteng baju seragam sekolah selepas tamat belajar. Di sekolah saya sendiri ramai yang buat budaya ini. Saya sendiri tidaklah, nanti ibu dan ayah marah sebab buat perkara tak berfaedah. Perbuatan menconteng itu sendiri salah sebenarnya dan itu merupakan antara titik permulaa