Suami Marah Kena Tolong Hantar Isteri Checkup Hamil-“Hal Kecik Pun Suh Teman” Skip to main content

Suami Marah Kena Tolong Hantar Isteri Checkup Hamil-“Hal Kecik Pun Suh Teman”

Pemeriksaan antenatal perlu dijalankan secara berkala agar ibu-ibu hamil tahu mengenai perkembangan janin mereka dari semasa ke semasa. Biasanya ketika ini, mungkin wanita larat saja pergi seorang diri ke pusat kesihatan. Namun sekiranya ada masa, tidak salah untuk para suami menemani dan pastiya isteri anda bakal senyum sampai ke telinga.

Hal kecik pun nak suruh teman…Buang masa aku je kau ni 

Pun begitu bagi seorang wanita ini, dia seakan-akan makan hati apabila suaminya menganggap pergi menemankannya ke pusat rawatan untuk memeriksa bayi mereka ibarat mengada-ngada sahaja. Pertengkaran itu didengari oleh Cik Miho lalu dikongsikan semula ke Facebook. Lelaki terbabit malah menyifatkan semua itu sebagai membuang masa walhal isterinya boleh pergi sendiri tanpa berteman


Mengandung ni bukan senang…Emosi isteri mudah terganggu 

Mendengar rungutan kasar si suami yang memarahinya, wanita berkenaan gagal menahan air mata. Oleh yang demikian, pemilik Facebook itu memberikan pesanan bahawa sesungguhnya proses kehamilan ini bukanlah mudah. Jika isteri berkata tidak larat, ia adalah benar ditambah pula dengan emosi yang selalu turun naik.


Isteri akan rasa dihargai jika suami bersama-sama teman pergi checkup 

Bukan sekadar memberikan sokongan moral, namun sebenarnya suami juga dapat menambahkan ilmu tentang wanita dan kehamilan sekiranya mengikuti sesi pemeriksaan tersebut. Malah isteri juga akan rasa dihargai sekali gus menempuh proses mengandung dengan positif.

Sumber: kisahdunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa