“Tak lancar lagi ‘free marketing’ dah gegar satu negara. Syukur..” – Neelofa Skip to main content

“Tak lancar lagi ‘free marketing’ dah gegar satu negara. Syukur..” – Neelofa

Baru-baru ini, heboh satu Malaysia bercerita tentang pasangan selebriti Neelofa dan suami PU Riz berikutan isu rentas negeri ke Langkawi untuk berbulan madu.

Bagaimanapun, pihak polis telah mengesahkan perjalanan pasangan tersebut adalah atas urusan kerja, bukan untuk berbulan madu seperti yang didakwa ramai.

Netizen serang akaun laman sosial Neelofa

Namun, masih ramai netizen yang tidak berpuas hati terhadap kedua pasangan berkenaan dan bertindak menyerang Neelofa di semua akaun laman sosial milik usahawan berusia 32 tahun itu.

Sebagai contoh, salah satu ciapan Neelofa di Twitter yang bertanya tentang permainan kegemaran netizen ini. Rata-rata netizen mengecam selebriti itu:

Suka ‘game’ dapat perhatian semua orang

Justeru itu, sedar akan semua perhatian dan kecaman diberikan di serata laman sosial, Neelofa memuat naik Insta Story beserta kapsyen seakan ‘memerli’ para netizen yang terlalu sibuk menjaga hal tepi kain orang lain.

“Bertenang semua di luar sana. Tak ‘launch’ lagi free marketing dah gegar satu negara.. Syukur rezeki Allah atur, sekarang berjuta orang tahu cawangan Chatime saya akan dibuka di Langkawi..” tulisnya pada video pendek itu.

Menurut pengasas jenama Naelofar itu, dia berharap orang ramai bertenang lebih-lebih lagi dalam membahaskan isu melibatkan dirinya.

Menerusi ‘posting’ itu, Neelofa sendiri mengakui dia bersama suami terbang ke Langkawi untuk melawat cawangan Chatime miliknya yang akan dibuka di pusat peranginan itu tidak lama lagi.

Teruja dapat ‘free marketing’

Dalam pada itu, dia sempat meluahkan rasa syukur kerana secara tidak sengaja kekecohan netizen telah memberi peluang ‘marketing’ percuma ke atas perniagaannya biarpun masih belum dilancarkan lagi.

Terdahulu, netizen melancarkan serangan ke atas hampir semua ‘posting’ yang dimuat naik oleh pemilik nama Noor Neelofa Mohd Noor itu lantaran dakwaan tidak mematuhi SOP berkaitan majlis pernikahannya serta isu rentas negeri.

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me