(Video) 'Cikgu tu kata nanti korang nak rogol, jangan rogol bawah 18, rogol atas 18 tahun' - Pelajar dedah guru lelaki buat lawak lucah dalam kelas PJK Skip to main content

(Video) 'Cikgu tu kata nanti korang nak rogol, jangan rogol bawah 18, rogol atas 18 tahun' - Pelajar dedah guru lelaki buat lawak lucah dalam kelas PJK

Seorang pelajar sekolah menengah melalui akaun TikTok mendedahkan guru di sekolahnya membuat lawak tidak bertempat mengenai gangguan seksual di dalam kelas ketika sesi pembelajaran pendidikan jasmani dan kesihatan, mengundangkan rasa kurang senang pelajar perempuan. 
Menurut Ain Husniza Saiful Nizam, 17, pada awal sesi pembelajaran itu berjalan dengan baik sehinggalah guru itu mula membuat lawak-lawak lucah yang membuatkan pelajar perempuan terdiam, manakala pelajar lelaki pula ketawa kerana merasakan ianya kelakar. 
"So, saya baru balik dari sekolah dan hari ini kelas kami belajar subjek pendidikan jasmani dan kesihatan dengan seorang guru lelaki ini. 
"Sesi pembelajaran berjalan dengan baik, kami didedahkan dengan perkara berkaitan gangguan seksual, bagaimana menjaga diri sendiri dan sebagainya.
"Dia (cikgu) mula buat beberapa lawak, ia kedengaran normal pada awalnya tetapi lama kelamaan lawak itu menjadi semakin pelik dan lucah.
"Kemudian kami bercakap mengenai bagaimana undang-undang melindungi mangsa gangguan seksual, selepas itu dia (cikgu) kata, 'So nanti korang nak rogol, jangan rogol yang bawah 18, rogol yang atas 18'.
"Dia betul-betul kata macam tu dan pelajar perempuan semuanya diam tetapi pelajar lelaki ketawa kerana merasakan hal itu kelakar kerana cikgu itu buat lawak mengenai perbuatan merogol seseorang. 
"Walapun bercakap tentang bagaimana kalau lelaki kena rogol, mangsa tidak akan membuat laporan kerana mangsa rasa sedap atau menikmatinya," katanya. 
Banyak lagi yang hendak didedahkan oleh Ain, namun dia kesuntukan masa untuk berbuat demikian.
Difahamkan Ain membuat aduan mengenai perkara itu kepada kaunselor sekolah. Kaunselor berkenaan memohon maaf bagi pihak guru terbabit dan juga memberitahu bahawa remaja lelaki suka buat lawak kasar tetapi tidak menyimpan ia di hati. 
Sementara itu bapanya, Saiful Nizam Ab Wahab, akan membuat laporan polis dalam masa terdekat dan akan berjumpa dengan pihak sekolah kerana kecewa dengan guru terbabit yang tidak amanah serta mencalar kepercayaan ibu bapa terhadap guru yang sepatutnya mendidik anak-anak mengenai hal-hal yang baik. 
"Lebih teruk lagi apabila secara tidak langsung (cikgu itu) menyuntik idea bahawa merogol itu boleh dilakukan, diterima sebagai sesuatu yang normal dan dijadikan bahan lawak semasa mengajar. 
Pendedahan Ain itu juga menarik perhatian bekas Menteri Pendidikan, Maszlee Malek yang mendesak pengetua sekolah menyiasat perkara itu. 
"Rogol bukanlah jenaka dan guru harus menekankan keselamatan, bukan sebaliknya. Minta pengetua sekolah pelajar ini melihat isu tersebut secara serius dan siasat apa yang didakwa dan guru yang terlibat. 
"Rogol bukan bahawa lawak dan guru harus menitipkan soal keselamatan, bukan sebaliknya," katanya. 
Sumber: TikTok Ain, MalaysiaKini

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa