[VIDEO] Dianggap Kesian Lepak Tanpa Kawan, Gadis Akui Lagi Bahagia Sendirian Je Skip to main content

[VIDEO] Dianggap Kesian Lepak Tanpa Kawan, Gadis Akui Lagi Bahagia Sendirian Je

Jika tidak memiliki ramai kawan, ada yang menjadi sedih kerana terpaksa keluar ke mana-mana seorang diri. Khususnya bagi golongan perempuan yang sudah biasa bersahabat dalam satu kelompok besar, mereka cenderung untuk bersosial secara ‘berjemaah’ kerana katanya lebih meriah. Namun dalam satu sudut lain, segelintirnya lebih selesa bergerak sola atas faktor-faktor tertentu.

Kesiannya pergi mana-mana seorang diri? Padahal lebih selesa 

Walaupun mereka tiada masalah untuk keluar tanpa ditemani sahabat handai, ada juga yang menyifatkannya sebagai ‘kesian’. Hal ini kerana, ramai beranggapan golongan seperti ini tidak mempunyai ramai kawan sekali gus dilabel sebagai ‘loner’. Namun bagi seorang gadis dengan akaun TikTok @chandameriam, dia menghiraukan stigma tersebut dan tetap merasakan bahawa keluar sendirian itu adalah lebih membahagiakan.

@chandameriam

jadi dulu ada yang bilang ke aku "kok kasian kemana mana sendiri" #fyp #foryoupage #fypgakni #

♬ original sound - L I G A Y A - MJDO

Me time tu penting sangat…Tak payah pening..Semua fikir sendiri 

Berbanding melepak dengan ramai kawan, biasanya kita merasa rimas kerana perlu mengikuti kemahuan orang lain yang kadangkala menjengkelkan sekali. Namun apabila keluar bersendirian, masalah sedemikian rupa dapat dielakkan kerana tidak perlu ‘semak kepala’ memikirkan teman lain. Mendapat jumlah tontonan tinggi, netizen juga sangat bersetuju dengan cara gadis ini bersosial di luar. Bahkan mereka sendiri menegaskan ‘me time‘ sangat penting untuk setiap orang



Sumber: kisahdunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa