Video dikejar geng monyet raih lebih 3 juta tontonan, pelajar mengaku ada buat sesuatu kepada anak monyet sebelum insiden – “Saya serik, dah insaf” Skip to main content

Video dikejar geng monyet raih lebih 3 juta tontonan, pelajar mengaku ada buat sesuatu kepada anak monyet sebelum insiden – “Saya serik, dah insaf”

KECOH video yang memaparkan seorang gadis dikejar sekumpulan monyet ketika mengambil pakaian di ampaian di sebuah kolej kediaman pelajar.

Keadaan yang huru-hara itu bukan sahaja mencemaskan gadis berkenaan yang cuba untuk menyelamatkan diri, bahkan kedengaran jeritan perakam video dan penghuni sekitar.

"Yang penting baju kat tangan tak lepas," komen seorang netizen terhadap video yang meraih lebih tiga juta tontonan dalam masa kurang 24 jam selepas dimuat naik di aplikasi TikTok.

Individu yang membuat rakaman itu, Majidah Wan Salleh berkata, kejadian berlaku di kolej kediaman pelajar di Nilai, Negeri Sembilan, pada petang Selasa lalu.

Gadis berusia 22 tahun itu berkata, kolej kediaman yang terletak bersebelahan dengan hutan menyebabkan lokasi itu sering didatangi sekumpulan monyet setiap hari terutama waktu petang.

"Tiap-tiap petang memang ada monyet-monyet yang berkeliaran. Tapi hari tu lebih banyak daripada kebiasaan. Terkejut juga saya.

"Ketika itu, saya dari koridor dekat bilik rakan dan rakam secara spontan kemunculan monyet-monyet tu. Masa tu baru nampak rakan saya di ampaian baju sebelum dikejar monyet-monyet tu," katanya kepada mStar.

Mengulas lanjut, Majidah berkata, dia tidak pernah diganggu oleh monyet-monyet tersebut tetapi mengambil langkah untuk tidak berada di kawasan sekitar ampaian baju ketika haiwan tersebut berkeliaran dalam jumlah yang banyak.

"Tak pernah kena ganggu, tapi bilik saya pernah diceroboh masuk oleh monyet-monyet menerusi tingkap, mungkin nak cari makanan. Tapi kami tak dikacau," katanya.

Sementara itu, gadis yang dikejar monyet dalam video yang tular, Auji Fathiah Ahmad Tarmizi pula mendedahkan kisah sebenar sebelum insiden berlaku.

Menurut pelajar berusia 22 tahun itu, dia sebelum itu terlebih dahulu bertindak menyergah seekor anak monyet tanpa menggunakan sebarang kekerasan.

"Masa tu saya tengah ambil baju di ampaian. Macam berani, tapi takut-takut juga. Saya sergah anak monyet tu sampai terkejut dan terguling sebelum ia masuk ke kawasan hutan.

Macam berani, tapi takut-takut juga. Saya sergah anak monyet tu sampai terkejut dan terguling sebelum ia masuk ke kawasan hutan AUJI FATHIAH AHMAD TARMIZI

"Tidak lama kemudian, tak sampai 10 minit, ada seekor monyet dewasa yang dipercayai bapa kepada anak monyet yang saya kacau tu datang dekat saya. Bapa monyet tu tenung saya semacam sebelum mengeluarkan bunyi yang menakutkan saya.

"Ketika itu, saya seorang diri hanya mampu menjerit dan lari menyelamatkan diri masuk ke kolej kediaman. Masa tu tak fikir apa dah sampai tak perasan masih pegang baju bawa naik ke bilik," katanya yang berasal dari Kemaman, Terengganu.

Anak kedua daripada empat beradik itu bagaimanapun mempunyai alasan sendiri mengapa dia berada di ampaian baju ketika waktu 'puncak' sekumpulan monyet berkeliaran.

"Dekat rumah, mak ayah berpesan angkat baju di ampaian sebelum Maghrib. Jadi, saya amalkan perkara yang sama di kolej kediaman. Tak sangka monyet tu lebih agresif hari tu.

"Saya serik, lepas ni tak nak kacau monyet dah. Itulah buat-buat berani tapi sebenarnya penakut. Saya dah insaf," kata pelajar Ijazah Sarjana Muda Kaunseling itu.

Sumber: mstaronline

Comments

Popular Article

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa

Video - Bukan malu hidup susah! Bapa ‘lari’ ketika anak rakam sedang makan nasi kosong beri penjelasan - “Hari tu saya cuma ada RM5”

SEORANG bapa dilihat menjamah nasi putih hanya dengan kicap, itu pun baki selepas anaknya makan tengah hari! Kisah ini tular di laman Facebook apabila anak kepada lelaki berkenaan, Nik Aswan yang baru berusia 10 tahun memuat naik video bapanya di akaun TikTok miliknya. Bapanya, Ngah Misnum, 36, bagaimanapun segera memadam video tersebut sebaik sahaja mendapat tahu ia tular dalam masa beberapa jam. “Sejujurnya saya tak sangka langsung dia akan muat naik video tu sebab masa saya sedar dia tengah rakam, saya terus bangun dari tempat duduk. “Tahu-tahu tular sampai dekat Facebook, memang terkejut sangat. Saya terus ambil telefon dia dan padam video tu,” katanya kepada mStar, mengimbas kembali video yang memaparkan ‘adegan’ dirinya makan nasi tanpa lauk. Kehidupan dua beranak yang tidak meminta simpati orang ramai. Bagi mereka yang sempat menonton video tersebut, rata-rata mengakui sebak melihat kehidupan dua beranak itu yang serba sederhana tetapi bahagia. Ngah, yang berasal dari Kuala Neru

Selepas Mencarut Dekat Clkgu Dan Buang Buku, Ada Lagi Satu Rakaman Budak Baru Habls SPM Buat

Apabila tamatnya sesi persekolahan, setiap murid ada cara tersendiri dalam meraikan kebebasan itu. Pada hari terakhir atau biasanya disebut last paper, murid-murid pastinya akan merakam foto kenangan bersama rakan mereka. Malah, ada yang turut menconteng un.iform sekolah mereka dengan pelbagai lukisan, tandatangan dan kata-kata. Dalam minggu ini, kita melihat perangai pelajar selepas SPM yang boleh dikatakan biadap menjadi perbualan masyarakat Internet. Ada pelajar yang menconteng bajunya dengan kata-kata kesat dan ada yang membuang buku di sungai. Saya tak akan bercakap tentang akhlak dan ilmu kerana akhlak sudah ditekankan serta diulas mereka yang lebih layak. Kali ini saya akan membincangkan tentang perbuatan menconteng baju seragam sekolah selepas tamat belajar. Di sekolah saya sendiri ramai yang buat budaya ini. Saya sendiri tidaklah, nanti ibu dan ayah marah sebab buat perkara tak berfaedah. Perbuatan menconteng itu sendiri salah sebenarnya dan itu merupakan antara titik permulaa