[VIDEO] “Geli Ada Menantu Minah Kilang” – Berkecai Hati Dihina Mak Ex-Boyfriend Skip to main content

[VIDEO] “Geli Ada Menantu Minah Kilang” – Berkecai Hati Dihina Mak Ex-Boyfriend

Stigma masyarakat yang memandang rendah terhadap pekerjaan yang bergaji ‘cukup-cukup makan’ masih wujud sehinga kini. Walaupun nasib kita mungkin lebih baik, namun itu bukanlah ‘lesen’ untuk menghina punca rezeki orang lain.

Kongsi kisah hidup di TikTok…masih ‘tengiang-ngiang’ hinaan daripada ibu ex-boyfriend 

Begitulah yang dihadapi oleh saudari Faten Syazwani menerusi video berkisar perkongsian kisah hidupnya. Menurut gadis itu, hinaan yang pernah dilemparkan buat dirinya masih terngiang-ngiang dalam ingatan sehingga sekarang.

Tak nak menantu ‘minah’ kilang…nanti cucu tak pandai 

Dia pernah dihina oleh ibu bekas teman lelakinya sendiri gara-gara cuma ‘minah kilang’, malah siap kata takut bakal cucunya nanti tidak mempunyai pelajaran yang bagus. Sejak peristiwa itu, Faten mula menjauhkan diri dan tidak pernah sekali pun mengadu kepada ex-boyfriend tentang ayat herdikan terbabit. Namun kini, gadis tersebut telah bahagia bersama jejaka pilihannya dan bakal bernikah tidak lama lagi.

@cikfatensyazwani

Maaf laju sangat 🙏🏻#WeDoDanceChallengeMY #esekeli #fypシ #foryoupage #tiktokmalaysia #fypdongggggggg #fypシ

♬ Hati Yang Kau Sakiti - Rossa

Tak kira apa pun pekerjaan, tak perlu sampai menghina…ingat kerja kilang ni ‘cikai’ ke? 

Pengalaman hidup Faten nyata telah menjadi tumpuan di aplikasi TikTok, sehingga ramai yang terinspirasi dengan kisahnya. Selain menitipkan doa serta kata semangat, mereka turut kecewa mengapa pekerja-pekerja kilang sering dipandang rendah di mata masyarakat.



Sumber: viralnewsupdates

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa