Video - Ibu meninggal 27 tahun lalu, bapa masih setia tak mahu kahwin lagi Skip to main content

Video - Ibu meninggal 27 tahun lalu, bapa masih setia tak mahu kahwin lagi

Sering kita dengar mengenai cinta sejati antara pasangan suami isteri warga emas yang kekal saling sayang-menyayang walaupun sudah di mamah usia.

Tetap setia walau 27 tahun terpisah

Namun, berbeza dengan kisah yang dikongsikan oleh seorang pengguna TikTok dikenali sebagai Rizainawati apabila memuat naik video bapanya yang masih setia menziarahi makam ibunya yang meninggal dunia 27 tahun lalu.

Apa yang mencuri tumpuan adalah bapanya langsung tidak berkahwin lain walaupun ketika itu dia masih muda memandangkan ibunya meninggal dunia ketika berusia 24 tahun selepas melahirkan adik bongsu.

@urizay

27 tahun setia pada yang satu,itu ayah saya 🥰#urizayexclusive #fyp #fypシ #lelakisetia

♬ Rindu setengah mati cover by ramadanramli - 🅰️dan

Meninggal pada tahun 1994

Menurut pengguna TikTok itu, bapanya memaklumkan alasan tidak mahu berkahwin lagi kerana tiada lagi wanita sebaik isterinya dan dia setia menduda sehingga ke hari ini.

Ditanya mengenai kisah rumah tangga bapanya, Rizainawati menyatakan arwah ibu dan bapanya dijodohkan oleh orang tua. Mereka bernikah pada tahun 1989 ketika bapanya berusia 29 tahun dan arwah ibu baru berumur 19 tahun.

@urizay

Reply to @kasutputih0 doakan arwah mak sya 🥰#urizayexclusive #fypシ #fyp

♬ bunyi asal - Din Amiruddin

Sering cerita tentang arwah mak

Disebabkan cinta yang mendalam kepada allahyarham isteri, bapa Rizainawati sering berkongsi kisah kehidupannya bersama arwah ibu mereka . Bapanya kerap memuji bahawa allahyarham seorang yang sangat rajin.

@urizay

Reply to @normilaa0 tau ttg arwah mak semua dr ayah 😁 arwah mak sy rajin sgt2#fypシ #fyp #urizayexclusive

♬ Mimpi - Haqiem Rusli

baru kehilangan adik juga

Rizainawati juga turut memberitahu bahawa dia mempunyai tiga adik beradik dan semuanya perempuan.

Takdir Allah tak siapa tahu. Selepas 27 tahun kehilangan insan tersayang, bapa sekali lagi diduga apabila anak keduanya pula dijemput Ilahi pada bulan lalu ketika sedang menghitung hari bergelar isteri.

@urizay

Reply to @cekelatsugus89_ Doakan arwah adik saya ya..#urizayexclusive #fypシ #fyp

♬ Mimpi - Haqiem Rusli

Respect lelaki macam ni

Perkongsian mengenai kisah keluarga Rizainawati ini mendapat perhatian warganet terutamanya di TikTok. Masing-masing menzahirkan rasa dukacita keatas kehilangan adik keduanya.

Dalam pada itu, mereka turut tertarik dengan kesetiaan bapa pengguna aplikasi tersebut kerana begitu setia dengan allahyarham isterinya walaupun sudah puluhan tahun berpisah mati.

Tak semua lelaki sama

Syurga tempat mak awak

Sumber: ohmymedia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me