(Video) 'Kau ada hormat tokey? Kau sebut C**ai kat bini tokey kan?!' - Pekerja disepak & ditampar sebab tinggikan suara pada bini tokey Skip to main content

(Video) 'Kau ada hormat tokey? Kau sebut C**ai kat bini tokey kan?!' - Pekerja disepak & ditampar sebab tinggikan suara pada bini tokey

Video seorang lelaki berusia lingkungan 20-an dibelasah tanpa belas kasihan, viral di media sosial sehingga mengundang banyak reaksi netizen. 

Video pertama berdurasi 1 minit 37 saat menunjukkan, mangsa duduk di satu sudut dalam keadaan mukanya lebam akibat dipukul oleh salah seorang lelaki yang terbabit dalam kejadian itu. 

Berdasarkan video, suspek pertama bertanya adakah dia menunjukkan rasa hormatnya kepada majikannya sebelum itu. Mangsa kelihatan keliru dan mengambil masa yang agak lama untuk memproses soalan itu.

Berang melihat mangsa tidak menjawab pertanyaan itu menyebabkan suspek bertindak menendang dan melempang muka mangsa dengan kuat sehingga bibirnya mengalami pendarahan. 

Setelah dipukul, mangsa menjawab tiada. Suspek juga mempersoalkan mengapa mangsa meninggikan suara terhadap isteri majikannya. Namun, mangsa menafikan dakwaan itu dan menjelaskan dia bercakap dengan suara yang agak lantang kerana merasakan suaranya tidak didengari wanita itu. 

Mangsa: "Saya takut dia tak dengar."

Suspek: "Biar betul tak dengar, kau cakap kuat mana?!" 

Mangsa: "Nyaring macam inilah." 

Jawapannya itu mengundang suspek bertindak memukulnya, tetapi sempat ditahan menggunakan tangan kiri.

Suspek: "Cakaplah!" 

Mangsa: "Macam ni lah saya cakap." 

Suspek: "Kau sebut C***i kan?!" 

Mangsa: "Saya tak ada sebut pun kata-kata kesat!" 

Suspek: "Takde?" 

Mangsa: "Kan CCTV tu boleh rakam.." 

Video kedua berdurasi 20 saat pula menunjukkan mangsa dipaksa memakai topi keledar, menghisap rokok dan memegang sebotol bir jenama Tiger. Difahamkan, suspek memaksanya minum bir tersebut. 

Mangsa: "Saya dah tak dapat minum."

Suspek: "Tak dapat minum?! Aku suruh kau minum!!!!" 

Menurut sumber, kejadian itu berlaku di sebuah lot kedai di Taman Seri Duyong di Ayer Molek, Melaka. 

Lapor Sin Chew Daily, mangsa diambil bekerja dengan sebuah syarikat alat telekomunikasi yang menjalankan aktiviti perjudian online dengan gaji RM2,500 sebulan. 

Namun, apabila pekerjanya mahu meninggalkan syarikat itu, mereka akan didera secara fizikal dan majikan akan menuntut mereka membuat bayaran ganti rugi sebanyak RM7,500. 

Ramai netizen menggesa pihak berkuasa menyiasat dan mengambil tindakan terhadap suspek untuk dibawa ke muka pengadilan. 

Sumber: World of Buzz, Sin Chew Daily

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Sayangilah mak sementara dia masih ada. Kerana doanya tiada hijab. Hilanglah satu rahmat bila Mak kembali kepada Pencipta-Nya.

Mak tu, Walau mulutnya marah, tapi hatinya tidak. Mak tu, Walau dia kata lantaklah kamu, tapi otaknya masih fikirkan hal kamu. Mak tu, Walau dia kata taknak makan sudah, tapi sedar² lauk kegemaran kamu ada kat atas meja. Mak tu, Walau dia kata kamu buat salah kamu tanggung sendiri, tapi dia yg tak tidur malam fikirkan masalah kamu, tahu² dia yg bagi jalan utk kamu selesaikan masalah kamu. Mak tu,  Walau dia kata kamu jahat, degil, sampai dia penat bagi nasihat, tapi dlm setiap solatnya ada doa utk kamu. Mak tu, Walau kamu dah ada keluarga sendiri, tapi dia masih risaukan kesihatan kamu. Mak tu, Walau kamu dah besar panjang & tinggal jauh darinya, tapi dia masih gembira jika dpt masakkan & sendukkan nasi ke pinggan anak²nya. Mak tu, Walau katanya dia dah tua nak rehat taknak masak dah, tapi dialah paling sibuk memasak bila tahu anaknya nak balik makan.  Mak tu, Walau nampak dia letih, tapi hatinya paling gembira bila lihat anaknya makan masakannya dgn penuh selera. M

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me