[VIDEO] Kawan ‘Condemn’ Kawan Belum Ada Anak, Wanita Menangis Hati Bagai Disiat Skip to main content

[VIDEO] Kawan ‘Condemn’ Kawan Belum Ada Anak, Wanita Menangis Hati Bagai Disiat

Bagi pasangan yang lambat dikurniakan anak, isu tersebut adalah sangat-sangat sensitif untuk diborakkan dengan mereka. Kalau sekadar bertanya baik-baik mungkin boleh dijawab lagi. Namun jika sudah sampai ke tahap menghina atau memandang rendah pada seseorang yang masih tiada rezeki hamil, siapalah tidak terasa hati?

Aku keluar dengan member ramai-ramai…Sorang ni kahwin 15 tahun belum ada anak 

Meskipun tidak menerima soalan sebegitu, seorang wanita di TikTok ini mula berkongsikan satu kisah menyedihkan. Keluar beramai-ramai, seorang kawannya dikatakan sudah berkahwin selama 15 tahun namun hingga kini masih belum memiliki anak. Seorang lagi pula, tempoh rumah tangganya agak baru namun mempunyai 5 zuriat dek kerana jenis ‘senang lekat’.

Kita manusia ada hati dan perasaan…Semua orang nak zuriat 

Yang menjadi isu besar apabila si kawan tadi tergamak mempersoalkan tentang urusan tiada anak itu dengan nada menyindir sekali gus mengguris hati. Bagi wanita ini, sahabatnya itu tidak sepatutnya bersikap sedemikian rupa. Sebaliknya sebagai golongan perempuan, seharusnya dia sama-sama memberikan semangat dan bukan menjatuhkan.

@cikmy1

Hanya Allah Yang Tau Perasaan Ni##fypシ ##foryoupage

♬ original sound - Cik My

Kena doakan bukannya condemn..Saya ni tak sampai 2 tahun pun macam-macam kena 

Walaupun tidak berada di situasi tersebut, netizen menjadi sangat sebak dan sempat berkongsikan penderitaan sama berhadapan mulut lancang orang. Mereka juga menyifatkan sebagai sorang kawan, tidak sewajarnya individu terbabit bertanya soalan sebegitu.


Sumber: kisahdunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa