[VIDEO] Pengantin Baru Basuh Periuk Disimbah Air Kotor-“Hilangkan Penat Rewang” Skip to main content

[VIDEO] Pengantin Baru Basuh Periuk Disimbah Air Kotor-“Hilangkan Penat Rewang”

Kebanyakan pengantin zaman sekarang lebih gemar menggunakan khidmat katering kerana ia mudah dan tidak perlu bersusah payah mengemas saat semua ahli keluarga sudah penat seharian mengadakan kenduri kahwin. Namun di kawasan kampung khususnya, penduduk akan menjalankan acara rewang sampailah ke hari terakhir untuk mambasuh pinggan ataupun periuk kotor.

Pengantin tertunduk basuh periuk tiba-tiba basah disimbah air kotor 

Ketika ini, ada sesetengah keluarga akan membuat ‘ritual’ di mana pengantin perlu juga mencuci periuk-periuk besar yang digunakan untuk memasak hidangan majlis perkahwinan mereka. Sebuah video ni juga sempat tular namun suami isteri tersebut yang gigih menyental seakan-akan terkejut beruk apabila basah akibat disimbah air kotor.

@nurulainul944

nahh lanje video tanpa slow-mo😝##fyp ##fypp ##fyppppppppppppppppppppppp ##tiktokmalaysia

♬ original sound - muabellazz

Ini acara normal buat kenangan pengantin…Hilangkan penat rewang 

Dengan inai yang masih merah di jari, kedua-duanya tertunduk dan mereka semua tergelak melihat situasi lucu itu. Meskipun hanya gurauan, ada segelintir netizen menyifatkan ia sangat kasar. Namun jelas Nurul Ainul yang merakamkan kejadian itu, ini adalah acara yang normal malah boleh menghilangkan penat merewang.

@nurulainul944

🤦🏻‍♀️🤣##fyp ##fyppppppppppppppppppppppp

♬ Oh No Oh No Oh No No No - Dubskie

Benda wajib lepas kahwin…Pengantin mesti kena 

Menjengah ke ruangan komen, netizen terutamanya di kalangan orang kampung mengakui perbuatan menyimbah air sisa seperti dalam video di atas sudah biasa dilakukan oleh mereka. Kadangkala bukan pengantin sahaja, malahan ahli keluarga lain juga terkena



Sumber: kisahdunia

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa