Atuk muda perjelas status dirinya, raih lebih 100,000 pengikut gara-gara aksi comel cucu kembar - “Kalau seorang menangis, seorang lagi senyap” Skip to main content

Atuk muda perjelas status dirinya, raih lebih 100,000 pengikut gara-gara aksi comel cucu kembar - “Kalau seorang menangis, seorang lagi senyap”

MENGGELARKAN dirinya sebagai 'atuk muda', kehadiran jejaka berusia 23 tahun ini dengan sepasang kembar lelaki ternyata mencuri perhatian netizen.

Menurut Luqman Hakim Ismail, dia sekadar berkongsi video secara suka-suka dan tidak menyangka akan meraih lebih 100,000 pengikut di TikTok dalam masa singkat.

Mesra disapa Luqman, dia ketika dihubungi mStar sempat memperjelaskan hubungan sebenarnya dengan dua bayi itu yang sering kali menimbulkan kekeliruan ramai.

"Ceritanya, kakak saya yang paling sulung kahwin awal. Kemudian dia dapat anak. Nama anak kakak saya tu Aisyah.

"Aisyah ni pula dilahirkan sama tahun dengan saya. Kami sama-sama umur 23 tahun. Kembar dua orang tu anak Aisyah.

"Mereka berdua cucu saudara saya. Saya pula masih lagi bujang," ujarnya.

Antara video yang dikongsi di TikTok.

Menurut Luqman, dia berasal dari Pahang dan kini menetap bersama Aisyah dan suaminya, serta dua kembar mereka di Bandar Putra, Kulai, Johor.

Jelasnya, dia kini bekerja sebagai penyelenggara acuan di sebuah kilang di Senai.

Bercerita mengenai si comel itu, Luqman menjelaskan Adam Zhaffrel Mohd Izamuddin dan Adam Zhaffran dilahirkan pramatang dan kini baru mencecah usia tujuh bulan.

Mengenai kahwin, itu tak boleh nak cakap sebab semuanya bergantung kepada rezeki. LUQMAN

"Saya sebenarnya suka-suka kongsi video mereka. Tak sangka ramai yang suka. Ramai komen nak tengok mereka lagi.

"Kalau ada masa lapang, saya akan melayan mereka. Agak mencabar, seorang bergerak ke sana, seorang lagi gerak ke sini.

Luqman merupakan anak keenam daripada lapan beradik.

"Tapi yang bagusnya, kalau seorang menangis, seorang lagi akan senyap. Kalau serentak memang saya pengsan," ujarnya berseloroh.

Menurut anak keenam daripada lapan beradik itu, dia juga tak terlepas menerima komen usikan di media sosial.

Selain memuji kecomelan si kembar, ada netizen turut memuji rupa paras Luqman dan bertanya mengenai status dirinya.

Gelagat dua bayi comel ini ternyata mencuri perhatian ramai netizen.

"Saya pun ada perasan komen-komen tu, saya anggap sebagai gurauan semata-mata.

"Mengenai kahwin, itu tak boleh nak cakap sebab semuanya bergantung kepada rezeki.

"Saya pun belum ada calon lagi," jelas Luqman yang juga satu-satunya anak lelaki dalam adik beradiknya.

Sumber: mstaronline

Comments

Popular Article

JANGAN DICIUM ANAK2 YANG SEDANG TIDUR KERANA ITU SALAH SATU SEBAB ANAK KITA MENJADI DEGIL.

Apabila anak anda nakal kita selalu marahi mereka, bukan marah sebab kita tak suka tapi marah sebab kita takut tejadi apa-apa dekat mereka, tapi nak buat macam mana dah budak mestila degil. Degil-degil itu pun datang dari ayahnya jugak jadi tidak boleh kita berbuat apa-apa, lari sana lari sini tetiba senyap ,lahhh,,dah tidur bawah meja rupanya. kita yang melihat si comel tertidur pula dengan gaya bermacam ragam, aksi comel dan menawan, mesti geram dan ingin menciumnya, tahukah anda bahaya mencium anak ketika sedang tidur. Berikut penerangan ustaz ismail kamus yang mungkin perlu ada tahu. si comel ku. geramm nak cium kan. hmmm. ~ jika Anak-anak degil @ nakal ~ – Sediakan air satu jug – Baca Basmalah 786 kali – Baca surah yasin ayat 72 وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَكُوبُهُمْ وَمِنْهَا يَأْكُلُونَ “Dan Kami tundukkan binatang-binatang itu untuk mereka, maka sebagiannya mereka tunggangi dan sebagiannya mereka makan” Selesai baca hembus ke air & bagi anak m

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa