(Video) 'Itu polis apa? B*d*h punyaaa...' - 2 wanita rakam video hina polis selepas disaman undang kecaman netizen Skip to main content

(Video) 'Itu polis apa? B*d*h punyaaa...' - 2 wanita rakam video hina polis selepas disaman undang kecaman netizen

Lagi kes menghina Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang kali ini membabitkan dua wanita muda, mengundang kemarahan orang ramai di media sosial. 

Dalam video viral berdurasi 14 saat menunjukkan dua wanita terbabit berada di dalam sebuah kereta dan difahamkan pemandunya baru sahaja dikenakan saman atas kesalahan yang tidak dinyatakan. 

Wanita 1: "Kena saman, kesian..." 

Wanita 2: "Eheh! Eheh! Aduh, itu polis apa?" 

Wanita 1: "Bodoh punyaaaa..." 

Wanita 2: "Ahah! Ahahahaha!"

TONTON VIDEO DI SINI

Tidak tahu di celah mana yang kelakarnya, namun di media sosial rata-rata netizen mengecam dua wanita berkenaan. 

"Lepas ni kalau satu hari nanti dia kena rompak ke, cakap dengan dia jangan buat report dekat balai polis. Suruh dia buat report dekat Balai Bomba. Biar bomba telefon hospital mental pula lepas tu," kata Muhammad Najih. 

"Haa, gelaklah puas-puas kak. Nanti kena tangkap, jangan muncul gambar kau menangis, aku lempang nanti. Muka lawa tetapi memasing akal cetek. Sabo je lah," kata Suzen. 

"Kesian abg polis tu. Dahlah cuti raya dibekukan, dia kena maki pula. Depa pun rakyat biasa bekerja mengikut arahan, dengan panas terik, hujan bagai. Sepatutnya korangg ni pun kena sabar kalau depa buat kerja. Kang dia tak jaga jalan, korang kata dia tak buat kerja dan makan gaji buta. Tak faham betul," Oyen. 

"Apa yang lucu? Ingat cantik sangatlah kau buat macam tu? Polis jangan tolong dia lain kali kalau diorang ada masalah. Biar diorang uruskan sendiri masalah diorang," kata NH. 

Sumber: thereporter

Comments

Popular Article

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa

Video - Bukan malu hidup susah! Bapa ‘lari’ ketika anak rakam sedang makan nasi kosong beri penjelasan - “Hari tu saya cuma ada RM5”

SEORANG bapa dilihat menjamah nasi putih hanya dengan kicap, itu pun baki selepas anaknya makan tengah hari! Kisah ini tular di laman Facebook apabila anak kepada lelaki berkenaan, Nik Aswan yang baru berusia 10 tahun memuat naik video bapanya di akaun TikTok miliknya. Bapanya, Ngah Misnum, 36, bagaimanapun segera memadam video tersebut sebaik sahaja mendapat tahu ia tular dalam masa beberapa jam. “Sejujurnya saya tak sangka langsung dia akan muat naik video tu sebab masa saya sedar dia tengah rakam, saya terus bangun dari tempat duduk. “Tahu-tahu tular sampai dekat Facebook, memang terkejut sangat. Saya terus ambil telefon dia dan padam video tu,” katanya kepada mStar, mengimbas kembali video yang memaparkan ‘adegan’ dirinya makan nasi tanpa lauk. Kehidupan dua beranak yang tidak meminta simpati orang ramai. Bagi mereka yang sempat menonton video tersebut, rata-rata mengakui sebak melihat kehidupan dua beranak itu yang serba sederhana tetapi bahagia. Ngah, yang berasal dari Kuala Neru