Ikut Suami Afrika Balik Kampung, Wanita Kongsi Kisah – “Diaorang Tengok Pelik” Skip to main content

Ikut Suami Afrika Balik Kampung, Wanita Kongsi Kisah – “Diaorang Tengok Pelik”

Zaman sekarang, perkahwinan di antara dua negara sudah tidak menjadi sesuatu yang pelik. Meskipun berbeza dari segi bahasa, budaya dan juga adat resam, namun semua itu bukan masalah buat dua insan yang terjatuh cinta seterusnya berkahwin.

Orang kat sana semua ajak bergurau…Kelakar lah diorang walaupun Fila tak faham 

Begitulah juga kisah di antara Puan Nur Afilah Amir Rushdi dan suaminya iaitu Adama Muhamed Camara yang berasal dari Afrika Selatan. Baru-baru ini, wanita tersebut telah pun mengikut buah hati kesayangannya itu pulang ke kampung halaman di Guinea

Diorang tak terkejut tengok orang luar…Tapi diorang pelik dengan Fila sebab tak tahu orang apa 

Sewaktu tiba di sana, Fila turut berkongsi beberapa rakaman mengunjungi pasar basah berdekatan lokasi penempatan mereka. Dalam pada itu, wanita tersebut begitu teruja dengan penerimaan masyarakat di sana apabila melihat warga asing. Bukan itu sahaja, ramai juga memandang aneh memandangkan tidak tahu wanita berkenaan dari negara mana.

Mesti diorang kat sana suka tengok you kan…Susah nak pergi negara yang layan orang baik 

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata netizen cukup teruja dengan perkongsian tersebut. Selain tidak sabar untuk mendengar lebih lagi pengalaman di sana, ramai juga meluahkan rasa cemburu kerana Fila tak perlu pakai face mask ketika keluar



Sumber: kisahdunia

Comments

Popular Article

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa

Video - Bukan malu hidup susah! Bapa ‘lari’ ketika anak rakam sedang makan nasi kosong beri penjelasan - “Hari tu saya cuma ada RM5”

SEORANG bapa dilihat menjamah nasi putih hanya dengan kicap, itu pun baki selepas anaknya makan tengah hari! Kisah ini tular di laman Facebook apabila anak kepada lelaki berkenaan, Nik Aswan yang baru berusia 10 tahun memuat naik video bapanya di akaun TikTok miliknya. Bapanya, Ngah Misnum, 36, bagaimanapun segera memadam video tersebut sebaik sahaja mendapat tahu ia tular dalam masa beberapa jam. “Sejujurnya saya tak sangka langsung dia akan muat naik video tu sebab masa saya sedar dia tengah rakam, saya terus bangun dari tempat duduk. “Tahu-tahu tular sampai dekat Facebook, memang terkejut sangat. Saya terus ambil telefon dia dan padam video tu,” katanya kepada mStar, mengimbas kembali video yang memaparkan ‘adegan’ dirinya makan nasi tanpa lauk. Kehidupan dua beranak yang tidak meminta simpati orang ramai. Bagi mereka yang sempat menonton video tersebut, rata-rata mengakui sebak melihat kehidupan dua beranak itu yang serba sederhana tetapi bahagia. Ngah, yang berasal dari Kuala Neru