'Vaksin ni Tuhan ke apa? Jangan jadi haiwan ternakan, mati selepas vaksin' - Suhaimi Saad Skip to main content

'Vaksin ni Tuhan ke apa? Jangan jadi haiwan ternakan, mati selepas vaksin' - Suhaimi Saad

Bekas penyanyi nasyid, Suhaimi Saad, 41, kembali menjadi bualan netizen di media sosial susulan beberapa kenyataannya tidak bersetuju dengan pelaksanaan pemberian Vaksin Covid-19 yang telah meragut banyak nyawa sejak virus itu mula merebak Disember 2019. 

Dalam kenyataan terbarunya pada 18 Ogos 2021, "Vaksin ni Tuhan ke apa?" mengundang ramai golongan anti-vaksin bersetuju dengan kenyataan Suhaimi, lebih-lebih pada waktu ini kebanyakan premis menetapkan hanya individu yang lengkap dengan dua dos suntikan vaksin boleh masuk ke dalam premis, sekali gus menyukarkan golongan anti-vaksin untuk menikmati kelonggaran yang ditetapkan oleh kerajaan.

"Vaksin ni Tuhan ke apa? Nampak macam lebih besar pula dari MyKad dan syahadah. Nak masuk masjid, haji umrah, mall, kedai makan, semua nak kena dua dos dulu. Cuba korang check SOP ni siapa punya. 

"Kalau ikutkan hadis-hadis yang aku baca, akhir zaman ni yang perasan nak jadi Tuhan dan nak semua orang sembah dia ni ada satu je, Dajjal. Allah bagi kita mata, telinga, hati dan akal untuk melihat, mendengar, menilai dan berfikir. Jangan jadi haiwan ternakan, mati selepas vaksin. 

"Masjid pun kau tutup, hadkan, sulitkan. Kau susahkan rakyat dengan SOP bodoh yang langsung tak berkesan sampai berapa ramai orang yang menderita, menganggur dan mati. Sekarang dah nak wajibkan dua dos di semua premis. Korang ni muslim ke kafir? Otak dah hilang ke tercicir?

"Tak nampak ke bala-bala yang dah banyak Allah tunjuk tu? Nak tunggu bala sampai depan mata dulu ke baru nak sedar dan bertaubat? Kerajaan zalim, kerajaan gagal, kerajaan dajjal. 

"Tak wajibkan vaksin, tapi itu tak boleh, ini tak boleh, rentas negeri tak boleh, haji umrah tak boleh, solat Jumaat tak boleh, semua nak kena dua dos dulu. Ini jawapan aku, "Ada aku kesah!".

"Aku berhak bersuara dan mengingatkan orang di wall aku sendiri. Aku berhak sampaikan apa yang Nabi aku sampaikan. At least aku tak melalak di laman orang. Kau tulah (netizen) sebenarnya yang muka tak malu dan suka buat kecoh. Datang tanpa diundang, pastu buat semak kat rumah orang. Sampah! Hidup tak ada faedah, lebih baik kau jadi batu. Boleh juga buat baling anjing. Mohon terasa. 

"Hanya orang bodoh yang akan mematuhi peraturan bodoh. Aku respek 779 cikgu-cikgu Johor tu. Cikgu bukan orang-orang bodoh seperti kebanyakan netizen lembu. Semoga Allah bantu dan permudahkan urusan diorang," katanya. 

Sumber: the reporter

Comments

Popular Article

Senarai Lokasi Sekatan Jalan Raya Dalam Tempoh PKPB Di Selangor, Kuala Lumpur & Putrajaya

Umum mengetahui pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) bagi Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya sudah pun dijalankan Memandangkan kes wabak Covid-19 yang semakin meningkat di Selangor, Kuala Lumpur dan Putrajaya pelbagai prosedur operasi standard (SOP) telah ditetapkan sepanjang tempoh PKPB ini. Kerajaan telah menetapkan bahawa perjalanan merentas daerah dan negeri juga adalah dilarang bagi mengelakkan penularan wabak tersebut. Dalam pada itu, Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) juga bersetuju untuk membenarkan maksimum 10 peratus pekerja daripada 6 tugasan yang disenaraikan untuk berada di pejabat mulai 22 Oktober ini. Antara tugasan yang dibenarkan ialah melibatkan perakaunan, kewangan, pentadbiran, perundangan, perancangan serta teknologi maklumat dan komunikasiI (ICT). Mereka yang berada di pejabat pula dihadkan berkerja selama 4 jam sahaja bermula jam 10 pagi sehingga 2 petang untuk 3 hari seminggu. Bagi majikan, mereka hanya perlu me

[VIDEO] Detik-Detik Akhir Rakaman Kembar 4 Dilahirkan, Wanita Ini Kongsi Momen Kehamilan

Kelahiran anak kembar cukup istimewa di hati ibunya. Perjalanan kehamilan tentu tidak seperti kehamilan biasa. Ibu ini kongsikan pengalamannya melalui kehamilan kembar selama 35 minggu. Ibu kepada bayi kembar empat yang tular baru-baru ini, Puan sha.rissa telah berkongsi perjalanan kehamilan beliau. Kebanyakan netizen kagum dengan ibu ini, cukup kuat menempuhi kehamilan berganda sehingga selamat melahirkan pada usia kehamilan 35 minggu. KETIKA KANDUNGAN BERUSIA 7 & 11 MINGGU Ibu hebat ini mulanya merahsiakan kandungannya ialah kandungan kembar sehinggalah terpaksa menceritakan kepada ketua kerana perlu mengambil cuti. sha.rissa “Ultrasound images at 7 & 11 weeks. I kept it a secret from my friends and colleagues about the quads until delivery. Tapi terpaksa bagitahu my boss sebab kena apply banyak cuti. So I showed him this scan pictures and he was like ”empat???” Btw, thanks boss for being so understanding.” ANTARA UBAT Dan SUPLEMEN YANG DICADANGKAN OLEH DOKTOR Puan Sha.rissa

Video - Bukan malu hidup susah! Bapa ‘lari’ ketika anak rakam sedang makan nasi kosong beri penjelasan - “Hari tu saya cuma ada RM5”

SEORANG bapa dilihat menjamah nasi putih hanya dengan kicap, itu pun baki selepas anaknya makan tengah hari! Kisah ini tular di laman Facebook apabila anak kepada lelaki berkenaan, Nik Aswan yang baru berusia 10 tahun memuat naik video bapanya di akaun TikTok miliknya. Bapanya, Ngah Misnum, 36, bagaimanapun segera memadam video tersebut sebaik sahaja mendapat tahu ia tular dalam masa beberapa jam. “Sejujurnya saya tak sangka langsung dia akan muat naik video tu sebab masa saya sedar dia tengah rakam, saya terus bangun dari tempat duduk. “Tahu-tahu tular sampai dekat Facebook, memang terkejut sangat. Saya terus ambil telefon dia dan padam video tu,” katanya kepada mStar, mengimbas kembali video yang memaparkan ‘adegan’ dirinya makan nasi tanpa lauk. Kehidupan dua beranak yang tidak meminta simpati orang ramai. Bagi mereka yang sempat menonton video tersebut, rata-rata mengakui sebak melihat kehidupan dua beranak itu yang serba sederhana tetapi bahagia. Ngah, yang berasal dari Kuala Neru